Koniec kolejek na A2 i A4? | Rusza nowy system poboru opłat

Już 15 lipca na odcinkach autostrad zarządzanych przez GDDKiA uruchomiony zostanie system automatycznych bramek dla posiadaczy elektronicznych urządzeń viaAUTO. Oznacza to, że w trakcie wakacji kolejki w miejscach poboru opłat mogą być mniejsze
Koniec kolejek na A2 i A4? Rusza nowy system poboru opłat 15 lipca na odcinkach autostrad zarządzanych przez GDDKiA uruchomiony zostanie system automatycznych bramek dla posiadaczy elektronicznych urządzeń viaAUTO. Już 15 lipca na odcinkach autostrad zarządzanych przez GDDKiA uruchomiony zostanie system automatycznych bramek dla posiadaczy elektronicznych urządzeń viaAUTO. Oznacza to, że w trakcie wakacji kolejki w miejscach poboru opłat mogą być mniejsze. Na placach poboru opłat Żdżary, Stryków, Karwiany i Żernica, na zarządzanych przez GDDKiA odcinkach autostrad A2 i A4, wydzielone zostaną bramki dedykowane dla samochodów osobowych wyposażonych w viaAUTO. Bramki te będą specjalnie oznakowane (pomarańczowe tablice z logo viaTOLL), a pasy prowadzące do tych bramek zostaną oznaczone specjalnymi znakami na jezdni, także w kolorze pomarańczowym. To rozwiązanie przyniesie korzyści wszystkim użytkownikom autostrad. Cenowa promocja na system viaAUTO Już od dzisiaj do końca wakacji trwa promocja na system viaAUTO. Prywatny użytkownik może zapłacić 100 zł za samo urządzenie, ale w ramach ceny otrzyma już 50 zł na opłaty. Z zakupem trzeba się jednak pospieszyć bo tylko 5000 systemów zostało objętych promocją. Urządzenie można kupić w punktach dystrybucji i obsługi klienta. Pełną listę adresów znajdziecie tutaj. 120 aut/h vs. 300 aut/h Jedna bramka pobierająca opłaty w systemie manualnym obsługuje ok. 120 pojazdów w ciągu godziny, o ile nie ma przy płatnościach opóźnień, takich jak: poszukiwanie portfela lub monet przez kierowcę czy problemy przy płatności kartą. Natomiast bramka pracująca w trybie systemu viaTOLL jest w stanie płynnie obsłużyć ponad 300 pojazdów lekkich w ciągu godziny. Skuteczność elektronicznego systemu poboru opłat w poprawie płynności ruchu potwierdzają również przykłady innych krajów, np. Japonii, w której gigantyczny ruch na drogach jest płynny mimo małej przestrzeni i funkcjonowaniem bramek do poboru opłat. Uporządkowanie ruchu przy punktach poboru opłat Zatory przed PPO powodowane są także przez niektórych użytkowników mylących lub szukających odpowiednich bramek i przemieszczających się tuż przed nimi, czasem w poprzek jezdni. Ten czynnik powinien zostać zminimalizowany poprzez nową organizację ruchu. Wprowadzane oznakowanie pionowe i poziome będzie dużo bardziej intuicyjne. Dlatego kierowcy będą z dużym wyprzedzeniem otrzymywali jasną informację, na którym pasie powinni się znajdować. Całe rozwiązanie jest innowacją wprowadzaną na sieci dróg zarządzanych przez GDDKiA. Nowa organizacja ruchu wprowadzana jest w dwóch etapach: I. Już od 15 lipca na czterech PPO będzie funkcjonowało specjalne oznakowanie poziome w postaci pomarańczowych pasów kierujące ruch do bramek ViaTOLL i "odstraszające" jednocześnie kierowców wnoszących opłatę w sposób manualny od wjechania w tą strefę, a nad bramkami do poboru opłat pojawią się znaki pionowe. II. Do końca sierpnia będzie wdrażany system oznakowania pionowego przed PPO, który odpowiednio dużo wcześniej poinformuje kierowcę, na który pas ruchu ma się kierować w zależności od tego, jaką metodą ma zamiar wnieść opłatę. Będą to przyjazne użytkownikom piktogramy np. z wizerunkiem kasjera oraz z logo viaTOLL i wizerunkiem pojazdów.
Przekroczysz prędkość o ponad 50 km/h - zabiorą ci prawo jazdy!Przekroczysz prędkość o ponad 50 km/h - zabiorą ci prawo jazdy!

Na placach poboru opłat Żdżary, Stryków, Karwiany i Żernica, na zarządzanych przez GDDKiA odcinkach autostrad A2 i A4, wydzielone zostaną bramki dedykowane dla samochodów osobowych wyposażonych w viaAUTO. Bramki te będą specjalnie oznakowane (pomarańczowe tablice z logo viaTOLL), a pasy prowadzące do tych bramek zostaną oznaczone specjalnymi znakami na jezdni, także w kolorze pomarańczowym. To rozwiązanie przyniesie korzyści wszystkim użytkownikom autostrad.

Cenowa promocja na system viaAUTO
Już od dzisiaj do końca wakacji trwa promocja na system viaAUTO. Prywatny użytkownik może zapłacić 100 zł za samo urządzenie, ale w ramach ceny otrzyma już 50 zł na opłaty. Z zakupem trzeba się jednak pospieszyć bo tylko 5000 systemów zostało objętych promocją. Urządzenie można kupić w punktach dystrybucji i obsługi klienta. Pełną listę adresów znajdziecie tutaj.

120 aut/h vs. 300 aut/h
Jedna bramka pobierająca opłaty w systemie manualnym obsługuje ok. 120 pojazdów w ciągu godziny, o ile nie ma przy płatnościach opóźnień, takich jak: poszukiwanie portfela lub monet przez kierowcę czy problemy przy płatności kartą. Natomiast bramka pracująca w trybie systemu viaTOLL jest w stanie płynnie obsłużyć ponad 300 pojazdów lekkich w ciągu godziny. Skuteczność elektronicznego systemu poboru opłat w poprawie płynności ruchu potwierdzają również przykłady innych krajów, np. Japonii, w której gigantyczny ruch na drogach jest płynny mimo małej przestrzeni i funkcjonowaniem bramek do poboru opłat.

Uporządkowanie ruchu przy punktach poboru opłat

Zatory przed PPO powodowane są także przez niektórych użytkowników mylących lub szukających odpowiednich bramek i przemieszczających się tuż przed nimi, czasem w poprzek jezdni. Ten czynnik powinien zostać zminimalizowany poprzez nową organizację ruchu. Wprowadzane oznakowanie pionowe i poziome będzie dużo bardziej intuicyjne. Dlatego kierowcy będą z dużym wyprzedzeniem otrzymywali jasną informację, na którym pasie powinni się znajdować. Całe rozwiązanie jest innowacją wprowadzaną na sieci dróg zarządzanych przez GDDKiA.

Nowa organizacja ruchu wprowadzana jest w dwóch etapach:
I. Już od 15 lipca na czterech PPO będzie funkcjonowało specjalne oznakowanie poziome w postaci pomarańczowych pasów kierujące ruch do bramek ViaTOLL i "odstraszające" jednocześnie kierowców wnoszących opłatę w sposób manualny od wjechania w tą strefę, a nad bramkami do poboru opłat pojawią się znaki pionowe.

II. Do końca sierpnia będzie wdrażany system oznakowania pionowego przed PPO, który odpowiednio dużo wcześniej poinformuje kierowcę, na który pas ruchu ma się kierować w zależności od tego, jaką metodą ma zamiar wnieść opłatę. Będą to przyjazne użytkownikom piktogramy np. z wizerunkiem kasjera oraz z logo viaTOLL i wizerunkiem pojazdów.

ZOBACZ TAKŻE:

NIK krytycznie o ekranach akustycznych na naszych drogach. Wytyka wiele błędów

NIK krytycznie o ekranach akustycznych na naszych drogach. Wytyka wiele błędów