Hindustan Ambassador | To już koniec

Jeden z najstarszych konstrukcyjnie samochodów na świecie, Hindustan Ambassador, przechodzi do historii. W Indiach zakończono jego produkcję
Koniec Hindustan Ambassadora W Indiach zakończono jego produkcję Jeden z najstarszych konstrukcyjnie samochodów na świecie, Hindustan Ambassador, przechodzi do historii. W Indiach zakończono jego produkcję. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych pojazdów w Indiach, Hindustan Ambassador, przechodzi do historii. 25 maja tego roku producent zawiesił produkcję i wszystko wskazuje na to, że już jej nie wznowi. Hindustan Ambassador pojawił się na indyjskich drogach w 1958 roku. Był nową inkarnacją Morrisa Oxford III z lat 1956-1959. Wówczas nikt nie spodziewał się, że auto stanie się motoryzacyjną ikoną. Prosta do granic możliwości konstrukcja, łatwe naprawy i odporne na fatalny stan tamtejszych dróg podwozie przyczyniły się do jego sukcesu. Uwielbiany przez taksówkarzy, używany przez elity, stał się nieodłącznym elementem miejskiego pejzażu Indii. Produkowany przez 56 lat przechodził liczne modyfikacje, ale charakterystyczny wygląd pozostał niemal bez zmian. Tak długi okres produkcji nie przełożył się na rekordową liczbę powstałych egzemplarzy. W szczycie popularności, czyli w latach 80. rocznie powstawało zaledwie 20-25 tys. sztuk. Rozwój Maruti-Suzuki i miejscowej Taty spowodowały powolny spadek zainteresowania Ambassadorem. W 2013 roku Hindustan sprzedał zaledwie 2214 sztuk. Dla fabryki zatrudniającej 2,5 tys. pracowników oznaczało to początek końca. źródło: Okazje.info
Najlepiej sprzedające się samochody w Europie | Top 10Najlepiej sprzedające się samochody w Europie | Top 10

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych pojazdów w Indiach, Hindustan Ambassador przechodzi do historii. 25 maja tego roku producent zawiesił produkcję i wszystko wskazuje na to, że już jej nie wznowi.

Hindustan Ambassador pojawił się na indyjskich drogach w 1958 roku. Był nową inkarnacją Morrisa Oxford III z lat 1956-1959. Wówczas nikt nie spodziewał się, że auto stanie się motoryzacyjną ikoną. Prosta do granic możliwości konstrukcja, łatwe naprawy i odporne na fatalny stan tamtejszych dróg podwozie przyczyniły się do jego sukcesu. Uwielbiany przez taksówkarzy, używany przez elity, stał się nieodłącznym elementem miejskiego pejzażu Indii.

Suzuki Swift - Ogłoszenia

Produkowany przez 56 lat przechodził liczne modyfikacje, ale charakterystyczny wygląd pozostał niemal bez zmian. Tak długi okres produkcji nie przełożył się na rekordową liczbę powstałych egzemplarzy. W szczycie popularności, czyli w latach 80. rocznie powstawało zaledwie 20-25 tys. sztuk. Rozwój Maruti-Suzuki i miejscowej Taty spowodowały powolny spadek zainteresowania Ambassadorem. W 2013 roku Hindustan sprzedał zaledwie 2214 sztuk. Dla fabryki zatrudniającej 2,5 tys. pracowników oznaczało to początek końca.

ZOBACZ TAKŻE:

Czym jeżdżą w Dubaju?

Czym jeżdżą w Dubaju?

Zdjęcie Lemm VR352 głośnik do CBZdjęcie PRESIDENT ThomasZdjęcie Spliter RM MIX-27 CB/FM 100W
Lemm VR352 głośnik do CBPRESIDENT ThomasSpliter RM MIX-27 CB/FM 100W
Sprawdź ceny >Sprawdź ceny >Sprawdź ceny >
źródło:Okazje.info
Więcej o:
Komentarze (3)
Hindustan Ambassador | To już koniec
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Ala23

    Oceniono 14 razy 14

    Śliczny ;))

  • Gość: Qrak

    Oceniono 1 raz 1

    Więcej zdjęć samochodów z Indii:
    http://szrociaki.blogspot.no/2013/08/z-wizyta-u-india-special.html
    http://szrociaki.blogspot.no/2013/09/z-wizyta-u-india-special-cz2.html

  • xsawer

    Oceniono 3 razy -3

    Interesujący artykuł, ale jak na Internet to za dużo tekstu, a za mało zdjęć.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX