Nowe baterie do Leafa kosztują...

Nissan USA ogłosił ceny nowych akumulatorów do swojego pierwszego seryjnie produkowanego modelu o napędzie elektrycznym
Nowe baterie do Leafa kosztują... Nissan USA ogłosił ceny nowych akumulatorów Nissan USA ogłosił ceny nowych akumulatorów do modelu Leaf. Koszt jednej baterii wyceniono na 5,5 tys. dol. netto. Koszt wymiany akumulatora to ok. 0,5 tys. Gwarancja (w USA) na baterie do modelu Leaf wynosi 8 lat lub 100 tys. mil na uszkodzenia i 5 lat lub 60 tys. mil na utratę pojemności. Nissan Leaf został zaprezentowany w 2010 roku, więc niedługo pierwsze egzemplarze utracą gwarancję w zakresie pojemności. W związku z tym Nissan postanowił ujawnić cenę nowego zestawu. Nowe akumulatory to koszt 5,5 tys. dolarów netto. Stare należy zostawić u dilera. Do tego trzeba doliczyć zestaw adaptacyjny dla starszych modeli za 225 dolarów i koszt samej usługi. Wymiana powinna zająć ok. trzech godzin. W sumie więc wychodzi ponad 6 tys. dolarów (ok. 20 tys. zł). Producenci zachwalają samochody elektryczne podkreślając, że energia elektryczna przez nie zużywana jest dużo tańsza od paliw. Dużo rzadziej wspomina się o wyraźnie większej utracie wartości w stosunku do aut napędzanych silnikami spalinowymi, czy hybryd oraz o koszcie wymiany akumulatorów. Te, jak widać, potrafią być bardzo wysokie.
Nissan e-NV200 | Elektryczny van na startNissan e-NV200 | Elektryczny van na start

Gwarancja (w USA) na baterie do modelu Leaf wynosi 8 lat lub 100 tys. mil na uszkodzenia i 5 lat lub 60 tys. mil na utratę pojemności. Nissan Leaf został zaprezentowany w 2010 roku, więc niedługo pierwsze egzemplarze utracą gwarancję w zakresie pojemności. W związku z tym Nissan postanowił ujawnić cenę nowego zestawu.

Nowe akumulatory to koszt 5,5 tys. dolarów netto. Stare należy zostawić u dilera. Do tego trzeba doliczyć zestaw adaptacyjny dla starszych modeli za 225 dolarów i koszt samej usługi. Wymiana powinna zająć ok. trzech godzin. W sumie więc wychodzi ponad 6 tys. dolarów (ok. 20 tys. zł).

Nissan Qashqai - Ogłoszenia

Producenci zachwalają samochody elektryczne podkreślając, że energia elektryczna przez nie zużywana jest dużo tańsza od paliw. Dużo rzadziej wspomina się o wyraźnie większej utracie wartości w stosunku do aut napędzanych silnikami spalinowymi, czy hybryd oraz o koszcie wymiany akumulatorów. Te, jak widać, potrafią być bardzo wysokie.

ZOBACZ TAKŻE:

Czy Polacy polubią samochody hybrydowe i elektryczne?

Czy Polacy polubią samochody hybrydowe i elektryczne?

Najpopularniejsze pozostałe akcesoria motoryzacyjne w Okazje.info - lipiec 2014
Gembird REJESTRATOR TRASY DCAM-005

Quatros Praska do tłoczków hamulcowych gwint prawy

Kamera rejestrator samochodowy DOD V650 (2 kamery)

INTERTEC Dwufunkcyjna mata przedniej szyby - 73774

Adapter kaseta magnetofonowa - odtwarzacz CD/MP3

Więcej o:
Komentarze (35)
Nowe baterie do Leafa kosztują...
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • andrzej2310

    Oceniono 13 razy -3

    Każdy użytkownik urządzeń UPS wie, że wymiana baterii po 5 latach w takim urządzeniu bedzie konieczna, co powoduje konieczność wyłożenia ponad 50% wartości urządzenia na zakup nowych baterii. Podobnie jest w samochodach elektrycznych, gdzie po 5 latach trzeba bedzie wymienić akumulatory, których koszt zakupu przewyższy 50% ceny samochodu nowego. I co WY na to? Opłaca się?

  • Gość: k

    Oceniono 18 razy -2

    Za parę lat, może dziesięć w odstawkę pójdą samochody spalinowe, bo akumulatory będą coraz lepsze i tańsze, może będą zasilane alkoholem, albo wodorem i pewnie w odstawkę zacznie iść kierowca, bo komputery przejmą stery.

  • rafiol

    Oceniono 2 razy 0

    Surprise !

  • Gość: Qyz

    Oceniono 10 razy 2

    Wykorzystując potęgę matematyki wychodzi że cena za prąd + amortyzacja akumulatora to około 35-40 zł na 100 KM (miasto, ruch w korkach, klima włączona) odpowiednik samochodu który pali ok 7 litrów benzyny(licząc baruję po 5,5 kto wie ile będzie kosztować za rok) Bez rewelacji, ale środowisko czystsze.

  • noel24

    Oceniono 16 razy 4

    Czyli 6 dolarów na 100km, do tego energia elektryczna jest tam tańsza niż u nas jakieś dwa, trzy razy, czyli nie jest tak źle. Nie uprawiajcie demagogii tylko przeliczcie ile ten kompakt "spali" w porównaniu z benzynówką i jak to ma się do ceny zakupu, zapewne dwa razy wyższej. Wtedy możecie gromić.

  • ampli-tuner

    Oceniono 5 razy 5

    Z tego co widzialem, akumulatory zostaly wycenione na 6500 dolarow - jesli przy wymianie odda sie stary zestaw, dostaje sie 1000 dolarow upustu. Zestaw adaptacyjny zas potrzebny jest, gdyz wymieniane baterie maja nieco inny sklad chemiczny, dzieki czemu lepiej radza sobie z praca w wysokich temperaturach:

    autovolta.pl/89-baterie-na-wymiane-dla-nissana-leaf
    A co do kalkulacji dotyczacej kosztow utrzymania: trzeba jeszcze wziac pod uwage, ze w Stanach czesto dostepne sa darmowe stacje ladowania, za energie elektryczna nie placi sie wiec wlasciwie nic.

  • hiszpan25

    Oceniono 32 razy 6

    od dawna bylo wiadomo, ze caly ten "eko szal" na auta na "baterie" to jedna wielka pomylka... niestety cena ich zakupu, zasieg, koszty ewentualnej wymiany akumulatorow jak i ich produkcji a potem utylizacji sa idiotyczne... ale co tam... interes musi sie krecic wiec pewne niewygodne tematy sie po prostu przemilczy w reklamie... a potem to juz zmartwienie klienta...

  • Gość: ekolog

    Oceniono 12 razy 8

    i gdzie tu EKOLOGIA

  • Gość: Mateo

    Oceniono 11 razy 9

    Tylko że, tak jak do Priusa, akumulator trakcyjny niezwykle rzadko się psuje, rzadziej niż ludzie rozbijają Priusy, dlatego na rynku wtórnym jest dużo tanich (1000$ góra) akumulatorów z rozbitków. Z tego powodu nikt nie kupuje nowych.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX