VW Polo BlueGT | Szybki i oszczędny

Czy jeden samochód z konwencjonalnym napędem może być jednocześnie szybki i oszczędny? Zdaniem Volkswagena jak najbardziej. Dowodem ma być nowe Polo BlueGT
VW Polo BlueGT Szybki i oszczędny VW Polo BlueGT z nowym silnikiem 1.4 TSI o mocy 150 KM osiąga prędkości maksymalną 220 km/h przy średnim spalaniu 4,7l/100 km z dwusprzęgłowym GSG Czy jeden samochód z konwencjonalnym napędem może być jednocześnie szybki i oszczędny? Zdaniem Volkswagena jak najbardziej. Dowodem ma być nowe Polo BlueGT. Metodą na połączenie dwóch sprzecznych ze sobą oczekiwań, czyli satysfakcjonujących osiągów i niskiego spalania, ma być nowy silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM. W tak lekkim jak Polo samochodzie zapewnia prędkość maksymalną wynoszącą 220 km/h. Średnie spalanie ma wynosić 4,8 l/100 km ze skrzynią ręczną i 4,7 l z dwusprzęgłowym DSG. Tak niskie spalanie zostało uzyskane poprzez zastosowanie systemu dezaktywacji dwóch cylindrów, jeśli warunki na to pozwalają, a także dzięki specjalnemu pakietowi aerodynamicznemu obejmującego tylny spoiler, dyfuzor, progi i zderzaki, czy obniżonemu o 15 mm zawieszeniu. W Niemczech ceny zaczynają się od 19 875 euro za wersję ze skrzynią ręczną i 21 325 z DSG. Jeszcze nie wiadomo, czy BlueGT trafi do Polski.
Salon Genewa 2014 | Volkswagen Polo FLVolkswagen Polo FL

Metodą na połączenie dwóch sprzecznych ze sobą oczekiwań, czyli satysfakcjonujących osiągów i niskiego spalania, ma być nowy silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM. W tak lekkim, jak Polo samochodzie, zapewnia prędkość maksymalną wynoszącą 220 km/h. Średnie spalanie ma wynosić 4,8 l/100 km ze skrzynią ręczną i 4,7 l z dwusprzęgłowym DSG.

Sprawdź ceny używanych Polo w Polsce

Tak niskie spalanie zostało uzyskane poprzez zastosowanie systemu dezaktywacji dwóch cylindrów, jeśli warunki na to pozwalają, a także dzięki specjalnemu pakietowi aerodynamicznemu obejmującego tylny spoiler, dyfuzor, progi i zderzaki, czy obniżonemu o 15 mm zawieszeniu.

W Niemczech ceny zaczynają się od 19 875 euro za wersję ze skrzynią ręczną i 21 325 z DSG. Jeszcze nie wiadomo, czy BlueGT trafi do Polski.

ZOBACZ TAKŻE:

Najmocniejsze Polo w historii

Najmocniejsze Polo w historii

Więcej o: