Nowe Volvo XC90 | Multimedia na pokładzie

Volvo stopniowo ujawnia kolejne szczegóły o drugiej generacji modelu XC90. Poznaliśmy już wnętrze flagowego SUV-a marki, teraz przyszedł czas na systemy multimedialne pojazdu

Zajrzyj do środka nowego Volvo XC90

Szwedzki producent zapowiada, że nowe XC90 będzie jednym z najbardziej zaawansowanych aut na rynku w obszarze elektroniki i multimediów. Wiele dostępnych funkcji nie musi jednak oznaczać dużej liczby przycisków na desce rozdzielczej i skomplikowanej obsługi. Volvo proponuje duży centralny ekran dotykowy, pełniący funkcję centrum dowodzenia niemal wszystkimi systemami pokładowymi.

Volvo XC90 - oferty używanych

Nowy interfejs, będący częścią systemu Volvo Sensus, wykorzystuje duży ekran dotykowy, komendy głosowe i head-up display. Wybrane informacje są także wyświetlane bezpośrednio na wyświetlaczu zegarów samochodu. Mogą to być m.in. mapy i wskazówki nawigacyjne, wykaz połączeń telefonicznych, czy informacja o odtwarzanej muzyce.

W projektowaniu nowych rozwiązań brało udział wiele zewnętrznych firm. Apple dostarczył system CarPlay, Ericsson był odpowiedzialny m.in. za rozwiązania i aplikacje zawieszone w chmurze, a dostawcą systemów nawigacji jest HERE.

Współczesne samochody oferują kierowcy coraz więcej funkcji i aplikacji związanych z dostępem do Internetu. Multimedia, rozrywka, nawigacja - to wszystko może rozpraszać kierowcę. Staraliśmy się znaleźć klucz, by obsługa tego wszystkiego była prosta, a użytkownik był maksymalnie skupiony na prowadzeniu auta - mówi Dr Thomas M. Müller, Vice President Electrics/Electronics & E-propulsion w Volvo Car Group.

Co dla kierowcy oznacza więcej elektroniki w samochodzie? Będzie on mógł np. sprawdzić lokalizację najbliższych miejsc parkingowych wraz z ich cenami. Może też zorientować się jakie w okolicy znajdują się restauracje i jakie jest ich menu. Po wybraniu właściwego lokalu, można ustawić go jako punkt docelowy w nawigacji. Samochód może też umówić nas na przegląd, a nawet przygotować serwis na to, jakie materiały eksploatacyjne będą potrzebne. Z niecierpliwością czekamy, by sprawdzić działanie nowych systemów Volvo w praktyce.

ZOBACZ TAKŻE:

Test Volvo V40 T5 R-Design

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.