Volkswagen XL1 | Pierwszy egzemplarz trafił do klienta

Pierwszy klient odebrał z rąk przedstawicieli Volkswagena najbardziej ekonomiczny

Salon Genewa 2013 | Volkswagen XL1

Volkswagen XL1 dzięki układowi hybrydowemu złożonemu z maleńkiego dwucylindrowego Diesla 0.8 (47 KM) i silnika elektrycznego (27 KM), niskiej wadze (795 kg) oraz niskiemu współczynnikowi oporu powietrza (Cw=0,189) średnio zużywa zaledwie 0,9 l/100 km. Ceny w Niemczech zaczynają się od bagatela 110 000 euro. Tak wysoka cena wcale nie oznacza, że XL1 będą zalegać w salonach. Volkswagen ze względu na bardzo wysokie koszty produkcji zbudował tylko 200 sztuk swojego najoszczędniejszego modelu. Pierwsze właśnie trafiło w ręce klienta.

Volkswagen Golf - sprawdź ogłoszenia

Mimo to, że Volkswagen pracował nad modelem przez 10 lat, niemiecki producent nie nadał temu wydarzeniu wielkiego rozgłosu. Ze strony firmy dowiedzieliśmy się jedynie, że osoba, która zakupiła auto, otrzymała egzemplarz w białym kolorze onyx white z szaro-czarnym wnętrzem. Nowemu nabywcy wypada chyba życzyć wydajnej eko jazdy.

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Golf Sportsvan | Polskie ceny

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.