Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance | Test długodystansowy cz. I | Zaczynamy

Jak mało który model, Octavia przypadła do gustów polskich odbiorców. Przez następne pół roku poszukamy tajemnicy jej sukcesu

Samochód: Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance Aktualny przebieg : 4020 km Problemy: brak Powód testu: Damy wycisk hitowi sprzedaży

To już trzecia generacja Octavii. Ta Skoda, jak mało które auto na rynku idealnie wstrzeliła się w oczekiwania polskiego klienta. Nie schodzi z podium list sprzedaży. Przez kolejne pół roku zamierzamy dać jej niezły wycisk i sprawdzić co jest warta. W najnowszej odsłonie auto jest dłuższe, szersze i ma większy rozstaw osi. Coraz trudniej porównywać go do kompaktowych konkurentów. Dzięki temu jest jednak oferuje obszerne wnętrze, duży bagażnik i odpowiedni komfort.

Skoda Octavia Laurin & Klement | Debiut na polskim rynku

Nasza Octavia wyposażona jest w silnik o pojemności 1,4 litra o mocy 140 KM. Zobaczymy czy to wystarczy. Na pewno jesteśmy zadowoleni z wyposażenia - Elegance oferuje właściwie wszystko co samochód mieć powinien. Nie licząc modelu RS to najbogatsza wersja, w której seryjnie montuje się m.in : czujniki parkowania z przodu i z tyłu, 17 calowe obręcze kół ze stopów lekkich, dwustrefową klimatyzację automatyczną Climatronic, spryskiwacze reflektorów przednich, lusterko wsteczne z czujnikiem deszczu oraz czteroramienną skórzaną wielofunkcyjną kierownicę obsługującą radio i telefon. Do tego jest cała paleta elektronicznych programów czuwających nad utrzymaniem auta na drodze, a gdy to już zawiedzie mamy pełen pakiet poduszek powietrznych łącznie z, montowaną od podstawowej wersji Active poduszką kolanową.

Fakt, że możemy zamówić dużą liczbę ekstradodatków pokazuje jak bardzo dojrzałą technicznie firmą jest Skoda.

Testowy egzemplarz wyposażony jest w szereg opcjonalnych dodatków. Przy konfiguracji "bez ograniczeń" suma summarum zebrało się ich na kwotę 35 600 złotych. Dużo, ale dzięki temu będziemy mogli sprawdzić co w codziennej eksploatacji się przydaje, a co nie. Oprócz tego fakt, że możemy zamówić tak wiele ekstradodatków pokazuje jak bardzo dojrzałą technicznie firmą jest Skoda. Dzięki temu można bardzo spersonalizować sobie ten model pod swoje indywidualne potrzeby. Co fajne sporo rzeczy z listy dodatków kosztuje rozsądne pieniądze. Za dobór profilu jazdy ("DRIVE SET UP") zapłacimy tylko 400 zł, podgrzewanie przednich foteli kosztuje 800 złotych, a podgrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej jedyne 100 złotych. W jednym z kolejnych odcinków testu przyjrzymy się dokładniej wyposażeniu standardowemu i opcjonalnemu.

Skoda Octavia - ogłoszenia

To co już mi się bardzo podoba, to fakt wykorzystania przez koncern VAG elementów z najnowszych modeli Volkswagena, jak np. rewelacyjny, duży dotykowy ekran z systemem multimedialnym, nawigacją, komputerem pokładowym itd. Jest to jedno z najlepszych urządzeń tego typu na rynku, które ustępuje jedynie temu, co oferuje w swoich topowych modelach BMW. Widać, że Skoda przestała być traktowana przez Niemców jako tania marka.

O wszystkich innych detalach Octavii będziemy rozpisywać się w kolejnych odcinkach. Póki co ruszamy w drogę...

ZOBACZ TAKŻE:

SKODA FABIA III | Czeska rewolucja

Najpopularniejsze samochodowe odtwarzacze video w Okazje.info - czerwiec 2014 Peiying Alien PY9905 DIGNITY 2 DIN Kruger & Matz KM2003 Zobacz inne samochodowe odtwarzacze video w

Więcej o:
Copyright © Agora SA