Opel zamyka fabrykę. Gliwice zamiast Niemiec

Według informacji podanej przez agencję Reuters koszt zamknięcia fabryki Opla w Bochum wyniesie 550 milionów euro. Produkcja nowej generacji Astry będzie przeniesiona do Gliwic. Fabryka dostanie na ten cel 150 milionów euro.
Gliwice zamiast Niemiec Opel zamyka fabrykę. Jak podała agencja Reuters, koszt zamknięcia fabryki Opla w Bochum wyniesie 550 milionów euro. Produkcja nowej Astry będzie przeniesiona do Gliwic. Według informacji podanej przez agencję Reuters koszt zamknięcia fabryki Opla w Bochum wyniesie 550 milionów euro. Produkcja nowej generacji Astry będzie przeniesiona do Gliwic. Fabryka dostanie na ten cel 150 milionów euro. General Motors już rok temu zapowiedział zamkniecie fabryki w Bochum w 2016 roku. Dzisiaj dowiedzieliśmy się ile będzie kosztował proces, który ma pomóc marce Opel być bardziej rentowną. Ostatnia dekada nie należy bowiem do najlepszych w historii tego producenta. Reuters szacuje, że przeniesienie produkcji Opla Zafiry z Bochum do Russelsheim będzie kosztowało astronomiczne 550 milionów euro. W tej kwocie mieści się również 150 milionów euro dla polskiej fabryki w Gliwicach. Sporym przedsięwzięciem logistycznym i finansowym będzie transport maszyn i linii produkcyjnych, które z zamykanej fabryki trzeba przenieść do fabryki w Russelsheim. Kolejną pozycją ogromnego rachunku będzie stanowiła pozycja wypłat wcześniejszych emerytur i odpraw dla 3300 pracowników zakładu w Bochum. Niemiecki dziennik Frankfurter Allgemeine Zeitung twierdzi, że Opel już podpisał dokumenty potwierdzające koszt restrukturyzacji wysokości 550 milinów euro. Ta decyzja oznacza również, że kolejna generacja Astry będzie wytwarzana poza granicami Niemiec. Produkcja popularnego kompaktu ruszy w przyszłym roku w Gliwicach. Polska fabryka wspólnie z brytyjskim zakładem Vauxhalla w Ellesmere Port otrzyma w sumie 300 milionów euro na proces przygotowania do produkcji jednego z kluczowych aut koncernu GM w Europie. Produkcja nowej Astry ruszy w Polsce w przyszłym roku.
Opel Astra V z GliwicOpel Astra V z Gliwic

General Motors już rok temu zapowiedział zamkniecie fabryki w Bochum w 2016 roku. Dzisiaj dowiedzieliśmy się ile będzie kosztował proces, który ma pomóc marce Opel być bardziej rentowną. Ostatnia dekada nie należy bowiem do najlepszych w historii tego producenta. Reuters szacuje, że przeniesienie produkcji Opla Zafiry z Bochum do Rüsselsheim będzie kosztowało astronomiczne 550 milionów euro. W tej kwocie mieści się również 150 milionów euro dla polskiej fabryki w Gliwicach.

Sprawdź ceny używanej Astry w Polsce

Sporym przedsięwzięciem logistycznym i finansowym będzie transport maszyn i linii produkcyjnych, które z zamykanej fabryki trzeba przenieść do fabryki w Rüsselsheim. Kolejną pozycją ogromnego rachunku będzie stanowiła pozycja wypłat wcześniejszych emerytur i odpraw dla 3300 pracowników zakładu w Bochum. Niemiecki dziennik Frankfurter Allgemeine Zeitung twierdzi, że Opel już podpisał dokumenty potwierdzające koszt restrukturyzacji wysokości 550 milinów euro. Ta decyzja oznacza również, że kolejna generacja Astry będzie wytwarzana poza granicami Niemiec. Produkcja popularnego kompaktu ruszy w przyszłym roku w Gliwicach. Polska fabryka wspólnie z brytyjskim zakładem Vauxhalla w Ellesmere Port otrzyma w sumie 300 milionów euro na proces przygotowania do produkcji jednego z kluczowych aut koncernu GM w Europie. Produkcja nowej Astry ruszy w Polsce w przyszłym roku.

ZOBACZ TAKŻE:

Opel Astra OPC - test | Pierwsza jazda

Opel Astra OPC - test | Pierwsza jazda

 

Najpopularniejsze nawigacja samochodowa w Okazje.info - maj 2014
Zdjęcie GoClever Navio 405 Polska
GoClever Navio 405 Polska
  • Przekątna ekranu: 4,3 cala
  • Pamięć: 4096 MB
  • Czytnik kart pamięci
  • Dostawca map: Goclever Map
2 opinie
Zdjęcie TomTom GO 400 Europa
TomTom GO 400 Europa
  • Przekątna ekranu: 4,3 cala
  • Czytnik kart pamięci
  • Bluetooth
  • Dostawca map: TomTom
1 opinia
Zdjęcie TOMTOM START 60 Europa
TOMTOM START 60 Europa
  • Przekątna ekranu: 6 cali
  • Pamięć: 4096 MB
  • Czytnik kart pamięci
  • Dostawca map: TomTom
6 opinii
Więcej o:
Komentarze (32)
Opel zamyka fabrykę. Gliwice zamiast Niemiec
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • kleha

    Oceniono 11 razy -3

    Nie dosyć że opel, to jeszcze z Gliwic. Znajomy miał takie coś, i twierdzi że więcej nie chce, że ma dość, że taki mix to nic dobrego.

  • Gość: ml

    Oceniono 11 razy -7

    Wielka szkoda... dla kupujących. Ople produkowane w Gliwicach rdzewieją na potęgę.

  • aforembs

    Oceniono 29 razy -1

    Polacy Bialymi Murzynami Europy!

  • Gość: lolo

    Oceniono 13 razy -7

    Koniec OPLA jest już bliski, za nim pójdą pod gilotynę Seat, Fiat, Alfa, Lancia....

  • Gość: El condor do pasa

    Oceniono 18 razy 2

    Ciekawi mnie, czy Niemcy nadal ten model będą traktować jako niemiecki samochód, bo tylko takie kupują. Może się okazać, że wybiorą VW Golfa na jeszcze większą skalę, bo jest naprawdę niemiecki.

  • mistermadmat

    Oceniono 15 razy -5

    ....nie ma się co podniecać astra nowej generacji to nieporozumienie jakość lanosa ....

  • ail7879

    Oceniono 44 razy 38

    "Za komuny to się w Polsce produkowało auta!" - powiedziała moja koleżanka a sama kupiła japońskiego kompakta zamiast astry z Gliwic :)

  • swan_ganz

    Oceniono 26 razy 0

    co za proporcje są? 550 mln € wydadzą na likwidacje biznesu w jednym miejscu UE a na otworzenie nowego biznesu wydadzą 150 mln? Tworzenie biznesu jest trzy razy tańsze niż jego likwidacja?

  • plik00

    Oceniono 11 razy 3

    Jak widać na forach też tej niszy nie brakuje. Dawno nie czytałem tak debil,eco komentarza. Chyba że jedyne o co w nim chodzi to osiągnięcie satysfakcji szczególnego rodzaju. Wypadałoby zapytać: i jak? Udało się?
    Nie odpowiadaj.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX