Audi R8 LMX | Ostatnia edycja debiutuje z reflektorami laserowymi

Audi toczy walkę z BMW o to kto pierwszy wprowadził do seryjnego modelu reflektory laserowe. Nie wdając się w ten wyścig pomiędzy oboma niemieckimi producentami, dowiedzmy się czegoś więcej o limitowanej edycji Audi R8, która jest jednocześnie pożegnaniem tej generacji modelu przed wprowadzeniem następcy w 2015 roku

Audi Driving Experience | Lekcja pokory

Audi R8 LMX wyposażono w reflektory z laserowymi światłami drogowymi. Znajdujący się w każdym reflektorze moduł laserowy generuje snop światła o zasięgu dwa razy większym niż ten generowany przez reflektory diodowe. W każdym module zastosowano cztery silne diody laserowe. Przy średnicy zaledwie 300 mikrometrów generują one niebieskie światło laserowe o długości fali 450 nanometrów. Fosforowy konwerter przemienia je w białe światło drogowe o temperaturze barwy 5500 kelwinów, idealne dla ludzkiego oka, pozwalające kierowcy lepiej rozpoznawać kontrasty i mniej meczące wzrok.

Sprawdź za ile możesz mieć Audi R8

Światła laserowe w Audi R8 LMX, aktywujące się powyżej prędkości 60 km/h, są uzupełnieniem diodowych świateł drogowych i korzystnie poszerzają oraz wydłużają pole widzenia kierowcy. Zespół sensorowych kamer rozpoznaje innych uczestników ruchu drogowego i odpowiednio dostosowuje długość i intensywność wiązki światła.

Czym jeszcze poza laserowymi światłami cechuje się Audi R8 LMX? Nadwozie pokryte jest lakierem z kolekcji Audi exclusive w kolorze niebieskim Ara. Ponadto auto wyróżnia się nakładką na przednim spojlerze, listwami bocznymi, pokryciem maski silnika, obudowami lusterek bocznych, wlotami powietrza, wykończeniem tyłu oraz dyfuzorem wykonanymi z matowego tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK). Całość wieńczy duży, umieszczony na stałe spojler tylny z tego samego materiału. Osłonę chłodnicy Singleframe, kratownice wlotów powietrza z przodu i kratownice wylotów z tyłu, polakierowano na kolor szarego tytanu. Sportowy układ wydechowy zakończono dwiema końcówkami wykończonymi w lśniącej czerni.

Jak przystało na auto sportowe, wnętrze utrzymane jest w czarnym kolorze, które przyozdobiono niebieskimi akcentami (szwy, stebnowanie w kształcie rombów foteli i podsufitki, oparcia foteli). Obudowę konsoli tunelu środkowego i dźwigni hamulca ręcznego, ozdobne listwy w drzwiach i łuk deski rozdzielczej wykonano z matowego karbonu. Na progach umieszczono podświetlane listwy aluminiowe z emblematem limitowanej serii.

R8 to najbardziej sportowy model Audi. Samochód napędzany jest benzynowym silnikiem V10 o pojemności 5,2 litra, generującym 570 KM mocy i 540 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z szybką, dwusprzęgłową skrzynią biegów S tronic i napędem quattro sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 3,4 s. Prędkośc maksymalna wynosi 320 km/h.

Audi R8 LMX pojawi się na ulicach latem tego roku. Produkcja limitowanej edycja modelu została ograniczona do 99 egzemplarzy i wyłącznie nadwozia coupe.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi z dopiskiem RS | To już 20 lat

źródło: Okazje.info

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.