Audi prezentuje nowy silnik 3.0 TDI

Podczas 35. wiedeńskiego sympozjum dotyczącego silników Audi przedstawiło nową generację wysokoprężnej jednostki V6 TDI o pojemności trzech litrów. Turbodiesel stał się jednocześnie mocniejszy i oszczędniejszy
Audi prezentuje nowy silnik 3.0 TDI Turbodiesel stał się mocniejszy i oszczędniejszy Podczas 35. wiedeńskiego sympozjum dotyczącego silników Audi przedstawiło nową generację wysokoprężnej jednostki V6 TDI o pojemności trzech litrów Podczas 35. wiedeńskiego sympozjum dotyczącego silników Audi przedstawiło nową generację wysokoprężnej jednostki V6 TDI o pojemności trzech litrów. Nowy silnik V6 TDI o pojemności 2 967 cm sześc będzie oferowany w dwóch wariantach generujących moc 218 lub 272 KM. Do tej pory było to: 204 i 245 KM. Mocniejsza wersja generuje 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+ 50 Nm). Dodatkowo Audi zapewnia, że w zależności od modelu, nowa jednostka może być o 13 proc. oszczędniejsza od poprzedniej, emitując do 15 g CO2/km mniej. "Clean diesel" spełnia normę emisji spalin Euro 6. Co się zmieniło? Pierścienie i sworznie tłokowe zoptymalizowano tak, by tarcie było minimalne. Skrzynia korbowa i nowo zaprojektowane głowice cylindrów mają odrębne obiegi chłodzenia cieczą. Zaawansowane, innowacyjne zarządzanie temperaturą jeszcze bardziej poprawia jego sprawność. Zmodernizowano również turbosprężarkę i dostosowującą się teraz do bieżących potrzeb pompę olejową. Po raz pierwszy w historii branży motoryzacyjnej zastosowany w nim katalizator magazynujący NOx, filtr cząstek stałych oraz wtryski SCR połączono w jeden zespół. Poza zmodernizowaną jednostką 3.0 TDI, Audi zaprezentował w Wiedniu również nową 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynię biegów S tronic dla modeli z silnikami umieszczonymi wzdłużnie i napędem na przednie koła. Producent reklamuje nową przekładnię jako sportową, bardziej komfortową i wydajną.
Rodzina modeli Audi Ultra Nowe modele Audi A4, A5 i A6 Ultra

Nowy silnik V6 TDI o pojemności 2 967 ccm będzie oferowany w dwóch wariantach generujących moc 218 lub 272 KM. Do tej pory było to: 204 i 245 KM. Mocniejsza wersja generuje 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (+ 50 Nm). Dodatkowo Audi zapewnia, że w zależności od modelu, nowa jednostka może być o 13 proc. oszczędniejsza od poprzedniej, emitując do 15 g CO2/km mniej. "Clean diesel" spełnia normę emisji spalin Euro 6.

Sprawdź ile kosztuje używane Audi A6

Co się zmieniło? Pierścienie i sworznie tłokowe zoptymalizowano tak, by tarcie było minimalne. Skrzynia korbowa i nowo zaprojektowane głowice cylindrów mają odrębne obiegi chłodzenia cieczą. Zaawansowane, innowacyjne zarządzanie temperaturą jeszcze bardziej poprawia jego sprawność. Zmodernizowano również turbosprężarkę i dostosowującą się teraz do bieżących potrzeb pompę olejową. Po raz pierwszy w historii branży motoryzacyjnej zastosowany w nim katalizator magazynujący NOx, filtr cząstek stałych oraz wtryski SCR połączono w jeden zespół.

Poza zmodernizowaną jednostką 3.0 TDI, Audi zaprezentował w Wiedniu również nową 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynię biegów S tronic dla modeli z silnikami umieszczonymi wzdłużnie i napędem na przednie koła. Producent reklamuje nową przekładnię jako sportową, bardziej komfortową i wydajną.

ZOBACZ TAKŻE:

Audi SQ5 | Test | Nie tylko dla pań

Audi SQ5

 

Najpopularniejsze opony w Okazje.info - maj 2014
Dębica PASSIO 2 195/65/R15 91T
  • Typ pojazdu: Osobowe
  • Sezon: Letnie
  • Średnica: R15
  • Szerokość: 195
3 opinie
Dunlop SP Sport Bluresponse 205/55/R16 91V
  • Typ pojazdu: Osobowe
  • Sezon: Letnie
  • Średnica: R16
  • Szerokość: 205
3 opinie
Dunlop SP Sport Bluresponse 195/65/R15 91H
  • Typ pojazdu: Osobowe
  • Sezon: Letnie
  • Średnica: R15
  • Szerokość: 195
1 opinia
Więcej o: