Porsche Macan | Cztery cylindry i turbo

Porsche przedstawiło dane techniczne bazowej wersji najnowszego modelu Macan. Pod maską będzie pracować czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów
Porsche Macan Cztery cylindry i turbo Porsche przedstawiło dane techniczne bazowej wersji najnowszego modelu Macan. Pod maską będzie pracować czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów Porsche przedstawiło dane techniczne bazowej wersji najnowszego modelu Macan. Pod maską będzie pracować czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów. Cztery cylindry to żadna nowość dla Porsche. Silniki o takiej liczbie cylindrów były stosowane w modelach 356, 912, 914, 924, 944 i 968. Jak widać było ich całkiem sporo. Teraz, na fali downsizingu, Porsche powraca do tej koncepcji, a pierwszy współczesny silnik czterocylindrowy debiutuje w podstawowej specyfikacji Macana. Jednostka napędowa ma cztery cylindry ustawione w rzędzie, dwa litry pojemności i doładowanie realizowane za pomocą turbosprężarki. Moc maksymalna to 237 KM przy 5000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm i jest uzyskiwany od 1500 obr./min. Napęd na koła realizowany jest poprzez dwusprzęgłową skrzynie PDK. Macan wyposażony w podstawowy napęd potrafi osiągnąć 100 km/h w 6,9 sekundy, a pali przy tym średnio zaledwie 7,5 l/100 km. Całkiem nieźle, jak na ważącego 1,8 tony SUV-a. Pojemność skokowa silnika (1984 cm sześc.) sugeruje, że mamy do czynienia z jednostką stosowaną już w grupie Volkswagena. W spokrewnionym z Macanem Audi Q5 dwulitrówka generuje 180 lub 225 KM. Póki co nie wiadomo, czy wersja 237-konna powstała wyłącznie z myślą o Porsche, czy znajdzie drogę także do innych samochodów w grupie.
Czterocylindrowy silnik turbo w Porsche 911? Czterocylindrowy silnik turbo w Porsche 911?

Cztery cylindry to żadna nowość dla Porsche. Silniki o takiej liczbie cylindrów były stosowane w modelach 356, 912, 914, 924, 944 i 968. Jak widać było ich całkiem sporo. Teraz, na fali downsizingu, Porsche powraca do tej koncepcji, a pierwszy współczesny silnik czterocylindrowy debiutuje w podstawowej specyfikacji Macana.

Jednostka napędowa ma cztery cylindry ustawione w rzędzie, dwa litry pojemności i doładowanie realizowane za pomocą turbosprężarki. Moc maksymalna to 237 KM przy 5000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm i jest uzyskiwany od 1500 obr./min. Napęd na koła realizowany jest poprzez dwusprzęgłową skrzynie PDK. Macan wyposażony w podstawowy napęd potrafi osiągnąć 100 km/h w 6,9 sekundy, a pali przy tym średnio zaledwie 7,5 l/100 km. Całkiem nieźle, jak na ważącego 1,8 tony SUV-a.

Pojemność skokowa silnika (1984 cm3) sugeruje, że mamy do czynienia z jednostką stosowaną już w Grupie Volkswagena. W spokrewnionym z Macanem Audi Q5 dwulitrówka generuje 180 lub 225 KM. Póki co nie wiadomo, czy wersja 237-konna powstała wyłącznie z myślą o Porsche, czy znajdzie drogę także do innych samochodów w Grupie.

ZOBACZ TAKŻE:

Porsche Macan | znamy polski cennik

Porsche Macan | znamy polski cennik