Fiat Ducato, Peugeot Boxer i Citroen Jumper po zmianach

Francusko-włoskie bliźniaki przeszły kurację odmładzającą. Skupiono sie na poprawie wyglądu i komfortu kierowcy

Największą nowością jest przedni pas. Ze względu na utrzymanie jak najniższych kosztów produkcji zachowano jednakowy design przednich reflektorów, zderzaków oraz maski silnika. Cechą szczególną pozostały indywidualne atrapy chłodnicy podkreślone sporych rozmiarów znaczkami firmowymi. Peugeot jako jedyny umieścił swojego lwa na masce, podczas gdy atrapa zdobiona jest nazwą marki.

Wewnątrz skupiono się na poprawie komfortu kierowcy. Jego fotel ma teraz system zapobiegający nurkowaniu podczas hamowania oraz ulepszony podłokietnik. Nowością jest system multimedialny z kolorowym 5-calowym ekranem dotykowym, złączem USB, odtwarzaczem MP3, radiem cyfrowym DUB i funkcją Bluetooth.

Fiat sprzedał w 2013 roku w Polsce 6081 Ducato, Peugeot 2769 Boxerów, a Citroen 1080 Jumperów.

Funkcjonalność pozostała bez zmian. Klient nadal ma do wyboru cztery długości nadwozia (na trzech rozstawach osi) i trzy różne wysokości dachu, co przekłada się na kilka konfiguracji oferujących przestrzeń od 8 do 17 m3. Oczywiście w zależności od potrzeb furgony oferowane są jako pojedyncza kabina (3-osobowa), podwójna kabina (7-osobowa), lub w pełni przeszklone kombi.

Fiat Ducato oferowany jest z trzema silnikami wysokoprężnymi w czterech wariantach mocy do wyboru:

2.0 Multijet II (115 KM, 280 Nm), skrzynia biegów 5-ręczna; 2.3 Multijet II (130 KM, 320 Nm), skrzynia biegów 6-ręczna lub ComfortMatic; 2.3 Multijet II (150 KM, 350 Nm), skrzynia biegów 6-ręczna lub ComfortMatic; 3.0 Multijet II (180 KM, 400 Nm), skrzynia biegów 6-ręczna lub ComfortMatic.

Peugeot Boxer i Citroen Jumper dzielą z Fiatem najmocniejszą jednostkę 3.0, natomiast mniejsze silniki są konstrukcji PSA:

2.2 HDI (110 KM, 250 Nm), skrzynia biegów 6-ręczna; 2.2 HDI (130 KM, 320 Nm), skrzynia biegów 6-ręczna; 2.2 HDI (150 KM, 350 Nm), skrzynia biegów 6-ręczna; 3.0 HDI (177 KM, 400 Nm), skrzynia biegów 6-ręczna.

ZOBACZ TAKŻE:

Mercedes Sprinter - Test | Samochód idealny?

Więcej o:
Copyright © Agora SA