Salon Nowy Jork 2014 | BMW M4 Cabrio

Po premierze BMW M3 Sedan i M4 Coupe kwestią czasu było kiedy bawarski producent zaprezentuje odmianę Cabrio
BMW M4 Cabrio Wersja "bez dachu" ma trafić do sprzedaży latem Po premierze BMW M3 Sedan i M4 Coupe kwestią czasu było, kiedy bawarski producent zaprezentuje odmianę Cabrio. Czym różni się ona od M4 Coupe? Oczywiście składanym dachem i wszystkimi udogodnieniami, jakie w tej klasie powinny mieć auta "bez dachu". Tak jak w poprzedniku dach jest wykonany ze sztywnych materiałów, więc o materiałowym stylu możemy zapomnieć. Takie rozwiązanie oferuje jednak większy komfort podczas zimowych warunków i przy złożonej konstrukcji zapewnia wyższą sztywność nadwozia. Pod maską M4 Cabrio znalazła się ta sama jednostka napędowa, co w Coupe. To trzylitrowa rzędowa "szóstka" o oznaczeniu S55, generująca 431 KM i 550 Nm momentu obrotowego. Oznacza to, że osiągi kabrioletu, ważącego o 253 kg więcej od Coupe (w sumie 1750 kg), będą słabsze. Tak dzieje się zawsze w przypadku wersji bez dachu, ale różnicą aż trzech sekund w przypadku sprintu od 0 do 100 km/h jesteśmy lekko zaskoczeni. Setka pojawia się na liczniku sportowego kabrioletu po 4.4 sekundach w przypadku wersji z 7-biegowym automatem i po 4.6 sekundach w przypadku 6-biegowej skrzyni manualnej. Składanie dachu możliwe jest do prędkości 18 km/h i trwa 20 sekund. W ramach wyposażenia wersji Cabrio otrzymujemy również ogrzewanie szyi i deflektor, który ogranicza podmuchy we wnętrzu. W ramach wyposażenia dostępne są oczywiście wszystkie opcje BMW, do których należy m.in.: nawigacja, wyświetlacz Head-Up, czy poprawiający bezpieczeństwo pakiet Driving Assistant Plus. Jak przystało na BMW z literką M, jest ono wyposażone również w aktywny sportowy dyferencjał i sportowe hamulce M. Bagażnik przy złożonym dachu ma pojemność 220 litrów, a gdy znajduje się on nad głowami pasażerów - 370 litrów. Auto zadebiutuje oficjalnie na salonie samochodowym w Nowym Jorku, a w sprzedaży pojawi się zapewne latem.
BMW M3 / M4 | Znamy polskie cenyBMW M3 / M4 | Znamy polskie ceny

Czym różni się ona od M4 Coupe? Oczywiście składanym dachem i wszystkimi udogodnieniami, jakie w tej klasie powinny mieć auta "bez dachu". Tak jak w poprzedniku dach jest wykonany ze sztywnych materiałów, więc o materiałowym stylu możemy zapomnieć. Takie rozwiązanie oferuje jednak większy komfort podczas zimowych warunków i przy złożonej konstrukcji zapewnia wyższą sztywność nadwozia.

Pod maską M4 Cabrio znalazła się ta sama jednostka napędowa, co w Coupe. To trzylitrowa rzędowa "szóstka" o oznaczeniu S55, generująca 431 KM i 550 Nm momentu obrotowego. Oznacza to, że osiągi kabrioletu, ważącego o 253 kg więcej od Coupe (w sumie 1750 kg), będą słabsze. Tak dzieje się zawsze w przypadku wersji bez dachu, ale różnicą aż trzech sekund w przypadku sprintu od 0 do 100 km/h jesteśmy lekko zaskoczeni. Setka pojawia się na liczniku sportowego kabrioletu po 4.4 sekundach w przypadku wersji z 7-biegowym automatem i po 4.6 sekundach w przypadku 6-biegowej skrzyni manualnej.

Sprawdź ile kosztuje używane BMW M3

Składanie dachu możliwe jest do prędkości 18 km/h i trwa 20 sekund. W ramach wyposażenia wersji Cabriootrzymujemy również ogrzewanie szyi i deflektor, który ogranicza podmuchy we wnętrzu.

W ramach wyposażenia dostępne są oczywiście wszystkie opcje BMW, do których należy m.in.: nawigacja, wyświetlacz Head-Up, czy poprawiający bezpieczeństwo pakiet Driving Assistant Plus. Jak przystało na BMW z literką M, jest ono wyposażone również w aktywny sportowy dyferencjał i sportowe hamulce M. Bagażnik przy złożonym dachu ma pojemność 220 litrów, a gdy znajduje się on nad głowami pasażerów - 370 litrów.

Auto zadebiutuje oficjalnie na salonie samochodowym w Nowym Jorku, a w sprzedaży pojawi się zapewne latem.

ZOBACZ TAKŻE:

BMW M3/M4 w akcji | Wideo

BMW M4

Więcej o: