Nowy Jeep Cherokee na polskim rynku

Całkowicie nowy Jeep Cherokee ma swoją oficjalną polską premierę podczas największego salonu samochodowego w naszym kraju - Motor Show w Poznaniu. Samochód będzie dostępny u autoryzowanych dealerów od początku maja, cennik otwiera kwota niecałych 140 tys. zł
Nowy Jeep Cherokee na polskim rynku Całkowicie nowy Jeep Cherokee ma swoją premierę na Motor Show w Poznaniu Nowy Jeep Cherokee będzie dostępny u autoryzowanych dealerów od początku maja. Cennik otwiera kwota niecałych 140 tys. zł Samochód będzie dostępny u autoryzowanych dealerów od początku maja, cennik otwiera kwota niecałych 140 tys. zł. Czwartą generację modelu śmiało można określić mianem rewolucyjnej. Auto całkowicie odbiega od swojego poprzednika. Oblicze rasowej terenówki zastąpił styl modnego, miejskiego SUV-a. Jeśli chodzi o stylistykę, to Cherokee czwartej generacji nikogo nie pozostawi obojętnym. To auto albo pokochamy od pierwszego spojrzenia, albo uznamy za po prostu brzydkie. W każdym razie samochód nie jest nijaki, a kontrowersyjny design i rozgłos, jaki on wywołuje, mogą wyjść na plus. Czas pokaże. Nie szokuje za to wnętrze pojazdu. Tutaj postawiono na klasykę i, jak podkreśla producent, wysoką jakość wykonania. Wszystko jest na swoim miejscu. Można tu znaleźć pewne podobieństwa do większego modelu Grand Cherokee, ale o kopii nie ma mowy. Jeep Cherokee będzie oferowany w trzech odmianach: Longitude, Limited i Trailhawk. Promowaną konfiguracją przez producenta będzie silnik wysokoprężny Multijet II o pojemności dwóch litrów i mocy 170 KM, współpracujący z dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów, która jest prawdziwą nowością w segmencie kompaktowych SUV-ów. Wersja 140-konna tego silnika oferowana będzie w parze z sześciostopniową przekładnią manualną. W polskiej gamie modelowej oferowany będzie także silnik benzynowy V6 Pentastar o pojemności 3,2 litra, połączony również z nowym automatem. Do wyboru będzie napęd na przód lub na wszystkie koła z dołączaną tylną osią. Oferta składa się z trzech wariantów 4x4: jednostopniowego, w pełni automatycznego Jeep Active Drive I, systemu dwustopniowego Jeep Active Drive II oraz Jeep Active Drive Lock dla zarządzania momentem obrotowym z wykorzystaniem blokowania tylnego mechanizmu różnicowego oraz reduktora terenowego. Podstawowa wersja cechuje się całkiem bogatym wyposażeniem, które obejmuje m.in. takie elementy, jak: system ESC, kontrolę trakcji, asystenta ruszania pod wzniesienie, komplet poduszek powietrznych (w tym kolanową kierowcy), tempomat, czujniki ciśnienia w oponach, wspomaganie układu kierowniczego, światła do jazdy dziennej i tylne lampy w technologii LED, 17-calowe aluminiowe obręcze kół, elektrycznie sterowane szyby, skórzaną kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów, porty USB, AUX i SD, 7-calowy ekran dotykowy, radio z 6 głośnikami i dwustrefową klimatyzację automatyczną. W ubiegłorocznych testach zderzeniowych Euro NCAP nowy Jeep Cherokee otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek.
Jeep Cherokee Jeep Cherokee | Przedpremierowy pokaz w Polsce

Czwartą generację modelu śmiało można określić mianem rewolucyjnej. Auto całkowicie odbiega od swojego poprzednika. Oblicze rasowej terenówki zastąpił styl modnego, miejskiego SUV-a. Jeśli chodzi o stylistykę, to Cherokee czwartej generacji nikogo nie pozostawi obojętnym. To auto albo pokochamy od pierwszego spojrzenia, albo uznamy za po prostu brzydkie. W każdym razie samochód nie jest nijaki, a kontrowersyjny design i rozgłos, jaki on wywołuje, mogą wyjść na plus. Czas pokaże. Nie szokuje za to wnętrze pojazdu. Tutaj postawiono na klasykę i, jak podkreśla producent,  wysoką jakość wykonania. Wszystko jest na swoim miejscu. Można tu znaleźć pewne podobieństwa do większego modelu Grand Cherokee, ale o kopii nie ma mowy.

Jeep Cherokee będzie oferowany w trzech odmianach: Longitude, Limited i Trailhawk. Promowaną konfiguracją przez producenta będzie silnik wysokoprężny Multijet II o pojemności dwóch litrów i mocy 170 KM, współpracujący z dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów, która jest prawdziwą nowością w segmencie kompaktowych SUV-ów. Wersja 140-konna tego silnika oferowana będzie w parze z sześciostopniową przekładnią manualną. W polskiej gamie modelowej oferowany będzie także silnik benzynowy V6 Pentastar o pojemności 3,2 litra, połączony również z nowym automatem. Do wyboru będzie napęd na przód lub na wszystkie koła z dołączaną tylną osią. Oferta składa się z trzech wariantów 4x4: jednostopniowego, w pełni automatycznego Jeep Active Drive I, systemu dwustopniowego Jeep Active Drive II oraz Jeep Active Drive Lock dla zarządzania momentem obrotowym z wykorzystaniem blokowania tylnego mechanizmu różnicowego oraz reduktora terenowego.

Sprawdź oferty używanych Jeepów Cherokee

Podstawowa wersja cechuje się całkiem bogatym wyposażeniem, które obejmuje m.in. takie elementy, jak: system ESC, kontrolę trakcji, asystenta ruszania pod wzniesienie, komplet poduszek powietrznych (w tym kolanową kierowcy), tempomat, czujniki ciśnienia w oponach, wspomaganie układu kierowniczego, światła do jazdy dziennej i tylne lampy w technologii LED, 17-calowe aluminiowe obręcze kół,  elektrycznie sterowane szyby, skórzaną kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów, porty USB, AUX i SD, 7-calowy ekran dotykowy, radio z 6 głośnikami i dwustrefową klimatyzację automatyczną.

W ubiegłorocznych testach zderzeniowych Euro NCAP nowy Jeep Cherokee otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek.

Jeep Cherokee - ceny

ZOBACZ TAKŻE:

Jeep Renegade | Nowy model dla ludu

Jeep Renegade

Więcej o: