Škoda wyprodukowała 11 mln aut w Mladá Boleslav

Škoda nie zwalnia tempa. Czeski producent ogłosił właśnie, że łączna produkcja głównej fabryki w Mladá Boleslav przekroczyła już 11 milionów samochodów
Skoda wyprodukowała 11 mln aut Skoda nie zwalnia tempa Skoda nie zwalnia tempa. Czeski producent ogłosił właśnie, że łączna produkcja głównej fabryki w Mladá Boleslav przekroczyła już 11 milionów samochodów Skoda nie zwalnia tempa. Czeski producent ogłosił właśnie, że łączna produkcja głównej fabryki w Mladá Boleslav przekroczyła już 11 milionów samochodów. W ramach najintensywniej rozwijanej kampanii modelowej w historii firmy, producent gruntownie zmodernizował i poszerzył swoje zdolności produkcyjne w ciągu ostatnich trzech lat. Fabryka w Mladá Boleslav stanowi najsilniejsze ogniwo w sieci produkcyjnej Skody. Przy produkcji modeli: Fabia, Fabia Combi, Octavia, Octavia Combi, Rapid i Rapid Spaceback pracuje tu prawie 10 tys. pracowników. By sprostać wyzwaniu coraz większej produkcji nowych modeli, Skoda wdrożyła jeden z największych projektów modernizacji i rozwoju w historii zakładu. Skupiono się na zwiększeniu możliwości produkcyjnych linii nr I z 800 do 1 200 pojazdów na dzień. Powstały między innymi: nowa nadwoziownia i w pełni zautomatyzowana lakiernia wnętrz pojazdów. Ponadto, Skoda wybudowała nową, przyjazną środowisku tłocznię. "Mladá Boleslav jest sercem globalnej sieci produkcyjnej Skody" - powiedział Michael Oeljeklaus, członek Zarządu Skody odpowiedzialny za produkcję i logistykę. "11 milionów wyprodukowanych egzemplarzy pokazuje siłę i znaczenie zarówno fabryki, jak i całej naszej firmy. Ponad 50 procent wszystkich samochodów Skody wyprodukowanych do chwili obecnej opuściło linie produkcyjne w Mladá Boleslav, z czego milion egzemplarzy został wyprodukowany tylko w ostatnich dwóch latach. Serce Skody bije w tym mieście i w tej fabryce. Cały zespół jest bardzo dumny z osiągnięcia 11-milionowego poziomu produkcji. W nadchodzącym roku Skoda będzie kontynuować swój wzrost w ramach najintensywniej rozwijanej kampanii modelowej w historii firmy i nasza główna fabryka odegra tu kluczową rolę". Fabryka w Mladá Boleslav przy ulicy Vaclava Klementa uważana jest za najważniejszy element w 118-letniej historii sukcesu Skody. W 1895 roku w bliskim sąsiedztwie obecnych hal produkcyjnych, dwóch motoryzacyjnych pionierów, Václav Laurin i Václav Klement, rozpoczęli budowę motocykli, a od 1905 produkcję samochodów. Poza główną fabryką w Czechach Skoda ma jeszcze dwa inne zakłady produkcyjne, w Kvasinach i Vrchlabi. Linie produkcyjne w Kvasinach powstały wraz z rozpoczęciem produkcji modeli Yeti, Superb i Roomster. W Vrchlabi produkowane są obecnie dwusprzęgłowe skrzynie DQ200 dla Grupy Volkswagena. Czeski producent i Grupa Volkswagen zainwestowali w ich produkcję około 170 mln euro. Oprócz krajowej produkcji, Skoda skupia się także na podwyższeniu lokalnych zdolności produkcyjnych na kluczowych, światowych rynkach wschodzących, w szczególności w Chinach i Rosji. W ramach wprowadzonej trzy lata temu strategii wzrostu, Skoda planuje w ciągu najbliższych pięciu lat zwiększyć swoją sprzedaż samochodów w skali światowej do co najmniej 1,5 mln pojazdów rocznie. W 2013 roku, który stał się dla czeskiego producenta drugim najlepszym okresem pod względem sprzedaży, dostarczono do klientów 920 800 pojazdów w skali globalnej. Tworząc osiem nowych lub zmodernizowanych aut, marka wprowadziła do sprzedaży więcej modeli w jednym roku niż kiedykolwiek wcześniej. Skoda również w 2014 roku ma zamiar dalej kroczyć ścieżką wzrostu. Dowodem na to jest coraz lepsza sprzedaż, która do końca lutego wzrosła o 10,6 procent w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.
Skoda Yeti FL Skoda Yeti po liftingu | Pierwsza jazda | Kosmetyka

W ramach najintensywniej rozwijanej kampanii modelowej w historii firmy, producent gruntownie zmodernizował i poszerzył swoje zdolności produkcyjne w ciągu ostatnich trzech lat. Fabryka w Mladá Boleslav stanowi najsilniejsze ogniwo w sieci produkcyjnej Škody. Przy produkcji modeli: Fabia, Fabia Combi, Octavia, Octavia Combi, Rapid i Rapid Spaceback pracuje tu prawie 10 tys. pracowników. By sprostać wyzwaniu coraz większej produkcji nowych modeli, Škoda wdrożyła jeden z największych projektów modernizacji i rozwoju w historii zakładu. Skupiono się na zwiększeniu możliwości produkcyjnych linii nr I z 800 do 1 200 pojazdów na dzień. Powstały między innymi: nowa nadwoziownia i w pełni zautomatyzowana lakiernia wnętrz pojazdów. Ponadto, Škoda wybudowała nową, przyjazną środowisku tłocznię.

"Mladá Boleslav jest sercem globalnej sieci produkcyjnej Škody" - powiedział Michael Oeljeklaus, członek Zarządu Škody odpowiedzialny za produkcję i logistykę. "11 milionów wyprodukowanych egzemplarzy pokazuje siłę i znaczenie zarówno fabryki, jak i całej naszej firmy. Ponad 50 procent wszystkich samochodów Škody wyprodukowanych do chwili obecnej opuściło linie produkcyjne w Mladá Boleslav, z czego milion egzemplarzy został wyprodukowany tylko w ostatnich dwóch latach. Serce Škody bije w tym mieście i w tej fabryce. Cały zespół jest bardzo dumny z osiągnięcia 11-milionowego poziomu produkcji. W nadchodzącym roku Škoda będzie kontynuować swój wzrost w ramach najintensywniej rozwijanej kampanii modelowej w historii firmy i nasza główna fabryka odegra tu kluczową rolę."

Fabryka w Mladá Boleslav przy ulicy Vaclava Klementa uważana jest za najważniejszy element w 118-letniej historii sukcesu Škody. W 1895 roku w bliskim sąsiedztwie obecnych hal produkcyjnych, dwóch motoryzacyjnych pionierów, Václav Laurin i Václav Klement, rozpoczęli budowę motocykli, a od 1905 produkcję samochodów.

Skoda Octavia na rynku aut używanych

Poza główną fabryką w Czechach, Škoda ma jeszcze dwa inne zakłady produkcyjne, w Kvasinach i Vrchlabi. Linie produkcyjne w Kvasinach powstały wraz z rozpoczęciem produkcji modeli Yeti, Superb i Roomster. W Vrchlabi produkowane są obecnie dwusprzęgłowe skrzynie DQ200 dla Grupy Volkswagena. Czeski producent i Grupa Volkswagen zainwestowali w ich produkcję około 170 mln euro. Oprócz krajowej produkcji, Škoda skupia się także na podwyższeniu lokalnych zdolności produkcyjnych na kluczowych, światowych rynkach wschodzących, w szczególności w Chinach i Rosji.

W ramach wprowadzonej trzy lata temu strategii wzrostu, Škoda planuje w ciągu najbliższych pięciu lat zwiększyć swoją sprzedaż samochodów w skali światowej do co najmniej 1,5 mln pojazdów rocznie. W 2013 roku, który stał się dla czeskiego producenta drugim najlepszym okresem pod względem sprzedaży, dostarczono do klientów 920 800 pojazdów w skali globalnej. Tworząc osiem nowych lub zmodernizowanych aut, marka wprowadziła do sprzedaży więcej modeli w jednym roku niż kiedykolwiek wcześniej. Škoda również w 2014 roku ma zamiar dalej kroczyć ścieżką wzrostu. Dowodem na to jest coraz lepsza sprzedaż, która do końca lutego wzrosła o 10,6 procent w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.

ZOBACZ TAKŻE:

Skoda Superb Laurin & Klement | Test | Luksus bez prestiżu

Skoda Superb 2.0 TSI Laurin & Klement

Więcej o:
Komentarze (19)
Škoda wyprodukowała 11 mln aut w Mladá Boleslav
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 31 razy 23

    A ile w Czechach powstało pomników papieża? No? Proszę, kto powie?
    Cienkie Boleslavy i tyle.
    --
    parada karzełków

  • aprox99

    Oceniono 13 razy 13

    za komuny ciągle powtarzano:polski inżynier zrobił karierę na zachodzie,czego to nie wymyślił,polska myśl techniczna jest super tylko ruscy nie pozwalają.I co ?Ci ruscy już polaków nie usprawiedliwią

  • swan_ganz

    Oceniono 20 razy 6

    ale my za to jesteśmy liderem w eksporcie jabłek... Wczoraj o tym czytałem.. Słuszną linię trzyma nasza władza...
    Niech żyje pan Donald Tusk a woda spływa do Bałtyku..

  • Gość: xxx

    Oceniono 12 razy 6

    czy ktoś wie ile sztuk samochodów osobowych wyprodukowano w Polsce w latach 1946-1989?

  • uthark

    Oceniono 5 razy 5

    Polska nigdy nie miała przemysłu motoryzacyjnego. Przed produkcją fiatów na licencji, w latach 60-tych ub. wieku cała roczna produkcja wszelkich samochodów w Polsce była mniejsza niż roczna produkcja jednego modelu samochodu (Ford T) w USA w latach 20-tych.

  • Gość: marian

    0

    Polacy dlaczego kupujecie SKODY oni nie chcą naszej żywności a my napędzamy ich gospodarkę przecież jest wiele innych marek samochodów również dobrych-NIE KUPUJEMY SKÓD i JUŻ TAK TRZYMAĆ

  • jarzebiaknaczczo

    Oceniono 4 razy 0

    Kiedy mowa o przemyśle motoryzacyjnym, bierze się pod uwagę wyłącznie montaż aut. Tymczasem w Polsce wartość wyprodukowanych komponentów przekroczyła już wartość zmontowanych samochodów.

  • komentatorpolski

    Oceniono 3 razy -1

    Bez zawiści, piękne niemieckie skody, szczyt designu :)). Niemcy doskonale zadbali o wizerunek tej marki. Czesi mają swoje miejsce w szeregu, marek grupy VW. Nie za ładne , Ersatz VW , AUDI dla przeciętniaków. Wielu się na to łapie. W reklamę "przepięknych i niezawodnych Skód " VW pakuje 20 % ceny tego auta. Klient "złapany na skodę " oczywiście też za to zapłaci.:)) A lud kupi." Bo to dobre "prawie" niemieckie auto.

  • dobry.wilk

    Oceniono 51 razy -3

    Skoda należy do Volkswagen i tam też idą całe jej zyski. Tyle w niej czeskiej myśli technicznej, co greckiej kuchni w rybie po grecku.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX