Porsche Boxster GTS i Cayman GTS

Porsche zaprezentowało topowe wersje modeli Boxster i Cayman, oznaczone literami GTS. W standardzie oferują większą moc i adaptacyjne zawieszenie

Jak widać Porsche zamierza na stałe wpisać litery GTS w paletę swoich modeli. Oprócz wersji podstawowych i usportowionych oznaczonych literą S do oferty dołączane są jeszcze wyżej plasowane GTS-y. Po Cayenne, poprzedniej 911-ce (997) i Panamerze przyszła pora na najmniejsze modele sportowe, Boxstera i Caymana.

Porsche Boxster - ogłoszenia

Centralnie umieszczony silnik B6 o pojemności 3,4 litra, znany z modeli S, poddano kuracji wzmacniającej. Zamiast 315 KM (Boxster) i 325 KM (Cayman) w wersjach GTS mamy do dyspozycji odpowiednio 330 KM i 340 KM mocy oraz 370 Nm i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ze skrzynią dwusprzęgłową PDK GTS-y zaliczają sprint 0-100 km/h odpowiednio w 4,7 i 4,6 s. W obydwu przypadkach jest to o 0,3 sekundy szybciej, niż w wersjach S. Prędkości maksymalne nie uległy znaczącej poprawie, ale na możliwość osiągnięcia 281 km/h lub 285 km/h nikt narzekać nie powinien. Warto dodać, że silniki te spełniają już normę Euro 6 i zużywają wg producenta, w zależności od skrzyni biegów, średnio 9,0 l/100 km (6-ręczna) lub 8,2 l/100 km (PDK).

Porsche Cayman - ogłoszenia

Z zewnątrz obydwa modele poznamy po nieznacznie zmodyfikowanych zderzakach, przydymionych lampach biksenonowych oraz 20-calowych kołach pożyczonych z 911 Carrera S. W standardzie oferowane będzie m.in. adaptacyjne zawieszenie PASM, pakiet Chrono (w tym skrzynia PDK z trybem Sport Plus), sportowe fotele i wykończenie alcantarą.

ZOBACZ TAKŻE:

BMW Z4 sDrive28i vs. Porsche Boxster S | Test porównawczy

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.