System jest oparty na niewymagającym zasilania bateryjnego mikroukładzie montowanym wewnątrz opony. Mikroprocesor przesyła informacje na temat ciśnienia i temperatury oraz dane identyfikacyjne opony do komputera pojazdu. Wykorzystując te informacje, centralny komputer samochodu jest w stanie automatycznie dostosować pracę algorytmów kontroli jazdy wzdłużnej i poprzecznej, co przekłada się na lepsze zachowanie na drodze.
Masz zamiar kupić auto używane? Dobrze trafiłeś!
Usprawnienia polegają między innymi na skróceniu drogi hamowania podczas pracy systemu ABS i przyspieszeniu reakcji na wejście w zakręt. Kolejne korzyści to poprawa stabilności podczas skręcania oraz optymalizacja pracy systemów kontroli stabilności. A wszystko to w oparciu o informacje z opony.
W nowej technologii, opracowanej we współpracy z firmą Huf (producentem zabezpieczeń mechanicznych i elektrycznych, systemów monitorowania ciśnienia w oponach i systemów telematyki dla branży motoryzacyjne), mikroukład wbudowany jest w oponę, a nie umieszczany na obręczy. Oznacza to, że w układzie mogą zostać zapisane informacje o danej oponie. W odróżnieniu od systemów montowanych na trzpieniu zaworu, umieszczenie układu w oponie chroni go przed uszkodzeniami przy montażu. Konsument, który zmieni oponę na nową z wbudowanym układem, będzie mógł w dalszym ciągu korzystać z zalet nowego systemu.
Goodyear Dunlop zainstalował nowy system w oponach Dunlop Sport Maxx RT, a obecnie testuje go pod kątem wprowadzenia na rynek. Na tym etapie prac nie jest jeszcze znany termin wprowadzenia tej opony do sprzedaży.
ZOBACZ TAKŻE: