Salon Genewa 2014 | Subaru Viziv2

Viziv2 zwiastuje zupełnie nową koncepcję napędu na obie osie. Wciąż nazywa się Symmetrical AWD, ale działa na zupełnie innej zasadzie

Dokładnie rok temu, także w Genewie Subaru zaprezentowało prototyp o nazwie Viziv. Teraz przywiózł zupełnie nowy prototyp zwiastujący przyszłość napędów 4x4 tej marki. Miejsce silnika benzynowego łączonego z symetrycznym układem przeniesienia napędu zajął układ hybrydowy składający się z czterech silników. Główna jednostka to benzynowy bokser 1.6 DIT. przekazujący moc za pośrednictwem bezstopniowej skrzyni CVT na przednie koła. Na przedniej osi umieszczono jeszcze silnik elektryczny, a na tylnej kolejne dwa. Jak łatwo się domyślić, taki układ pozwala na niemal dowolny podział napędu pomiędzy poszczególne koła. Właściwości jezdne mają być na wysokim poziomie dzięki niskiemu środkowi ciężkości oraz równemu rozkładowi masy pomiędzy osie.

Na uwagę zasługuje także nadwozie. Dostęp do wnętrza u poprzednika zapewniały długie pojedyncze drzwi unoszone do góry. Tym razem zastosowano tylne drzwi, choć są sprytnie ukryte.


ZOBACZ TAKŻE:

Salon Detroit 2014 | Subaru WRX STI

Salon Detroit 2014 | Subaru WRX STI