Salon Genewa 2014 | Jeep Renegade | Model dla ludu

Jedną z genewskich niespodzianek jest nowy Jeep Renegade - bazowy model, który wkrótce poszerzy paletę marki

Salon Genewa 2014 | Jeep Cherokee po europejsku

Po wielu miesiącach spekulacji i przewidywań, dzisiaj możemy zobaczyć i dowiedzieć się więcej o najmniejszym z rodziny amerykańskich terenowców. Nie będzie nazywał się ani Junior ani Jeepester tylko Renegade. Renegatem jednak prawdziwy do końca nie będzie, ponieważ tak jak przewidywano będzie on bazował na Fiacie 500X, czyli bardziej terenowej wersji modelu 500L.

Sprawdź ceny Jeepów w Polsce

W nadwoziu Jeepa Renegade nie zabrakło oczywiście charakterystycznego przedniego grilla i kątów prostych, ale podobieństwo do Fiata 500L (szczególnie w środku) jest zauważalne. Podobno w ofercie ma pojawić się też wersja ze ściąganym dachem. Jeepa, który na szczęście fabrycznie będzie posiadał napęd 4x4, będzie miał 4,23 m długości, 1,80 m szerokości i 1,69 m wysokości. W zależności od wersji prześwit karoserii będzie wynosił od 17 do 22 cm. Oferowane będą koła o wiekości 16, 17 i 18 cali. Bagażnik pomieści minimum 350 litrów jednak nie więcej niż 869 litrów. Oprócz tylnej kanapy składane jest także oparcie fotela pasażera.

Podstawową jednostką napędową na rynku europejskim będzie wolnossący, 1,6 litrowy, benzynowy silnik o mocy 108 KM i maksymalnym momencie obrotowym 152 Nm. Oprócz niego w ofercie znajdzie się 1,4 litrowa, turbodoładowana jednostka która dostępna będzie w dwóch wersjach  - 138 KM (230 Nm) i 168 KM (250 Nm). Najmniejszy diesel będzie miał 1,6 litra pojemności i 118 KM mocy (320 Nm). Alternatywą będzie 2 litrowy turbodiesel o mocy 138 KM i  167 KM. Moc przenoszona może być za pomocą manualnej, pięcio- lub sześciostopniowej przekładni, automatycznej, 9 biegowej skrzyni lub z pomocą podwójnego sprzęgła i sześciu biegów.

W salonach powinien pojawić się latem tego roku. Cen jeszcze nie podano.

ZOBACZ TAKŻE:

Jeep Grand Cherokee SRT8 | Test

Więcej o:
Copyright © Agora SA