Salon Genewa 2014 | Nowy Citroen C1

Kolejny z nowych trojaczków z Kolina, jak nazywa się trzy miejskie samochody wspólnego projektu koncernu PSA i Toyoty, ujrzał światło dzienne tuż przed oficjalną premierą na genewskim autosalnie

Nowa Toyota Aygo

Wszystkie trzy samochody, czyli Citroen C1, Peugeot 108 i Toyota Aygo, są produkowane od 2005 roku. To długi okres czasu, przez który zdążyły się już zestarzeć. W segmencie A przybyło im taeż groźnych konkurentów, na czele z modelami z Grupy Volkswagena, więc to już najwyższy czas na wprowadzenie następców.

Najmniejszy Citroen nadal będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia: trzy- lub pięciodrzwiowej. Zachowano również szklaną pokrywę bagażnika. Nowością będzie za to odmiana z zsuwanym miękkim dachem o nazwie Airspace, która będzie dostępna w obu wariantach (to samo dotyczy bliźniaczej "108-ki" i najprawdopodobniej nowej Toyoty Aygo, ponieważ Japończycy ciągle zwlekają z całkowitym ujawnieniem swojego "malucha").

Jak na Citroena przystało, nowe C1 wyróżnia się oryginalną i odważną stylistyką nadwozia, na którą składają się m.in. podwójne przednie lampy. Model będzie można spersonalizować za sprawą dwukolorowego malowania (inny kolor nadwozia i dachu), dotyczy to także miękkiego dachu, który będzie oferowany w trzech kolorach: czarnym, szarym i czerwonym. We wnętrzu rolę centrum sterowania będzie pełnić 7-calowy ekran dotykowy, służący do sterowania radiem, telefonem, odtwarzaczem wideo i komputerem pokładowym.

Sprawdź, ile kosztuje Citroen C1 pierwszej generacji

Samochód jest o 2 cm dłuższy od poprzednika, bez względu na ilość drzwi mierzy 3,46 m długości. Jest z kolei nieco węższy (1,62 m) i niższy (1,45 m). Takie rozmiary mają pozwolić na podróżowanie w cztery osoby, ale z niewielką ilością bagażu, ponieważ kufer standardowo ma zaledwie 196 litów pojemności. Należy jednak pamiętać, że jest to auto typowo miejskie. W takich warunkach z pewnością docenimy promień skrętu wynoszący 4,8 m.

Oferta jednostek napędowych będzie obejmować dwa nowe silniki benzynowe: trzycylindrowy 1.0 VTi o mocy 68 KM(dostepny także z automatyczną skrzynią ETG) oraz czterocylindrowy 1.2 VTi o mocy 82 KM.

Na więcej informacji, w tym zdjęcia wnętrza samochodu, musimy poczekać do 4 marca, czyli pierwszego dna prasowego wystawy Geneva Motor Show. Salon dla tzw. szerokiej publiczności potrwa od 6 do 16 marca.

Zobacz wideo

ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2014 | Peugeot 108

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.