Panda Cross to nic innego jak przeprojektowana Panda 4x4. Dzięki zabiegom stylistycznym Panda ma przypominać wyglądem prawdziwy samochód terenowy. Przód małego Fiata otrzymał dodatkowe plastikowe nakładki na lampy połączone z wypukłymi halogenami. Dolna cześć zderzaka, polakierowana na srebrny kolor, otrzymała charakterystyczne dla off-roadowych pojazdów małe otwory. W tej części znalazły się również lampy do jazdy dziennej typu LED i zaczepy do linki holowniczej. Boczna i tylna część Pandy również została wyposażona w podobne srebrno-szare listwy, a z boku dodatkowo pojawił się na nich napis CROSS. Grafitowe 15-calowe felgi oraz relingi dachowe także poprawiły wizerunek Fiata.
Sprawdź ceny używanych Fiatów Panda
Włoski producent nie przedstawił jeszcze zdjęć wnętrza, ale zapewnił, że w środku pojawią się nowe kolory materiałów wykończeniowych, automatyczna klimatyzacja oraz połączone ze sterowaniem przy kierownicy elementy komputera pokładowego Blue&Me.
W Pandzie Cross tak jak w wersji 4x4 wykorzystano układ Torque On Demand, obejmujący dwa mechanizmy różnicowe oraz elektroniczne sprzęgło międzyosiowe. Jest to system stałego napędu na cztery koła ze sterownikiem elektronicznym, który w sposób płynny i proporcjonalny rozdziela moc napędu na oś przednią i tylną w zależności od bieżących warunków trakcyjnych. Kierowca może wybrać też jeden z trzech trybów pracy układu napędowego (Auto, Lock, Hill Descent).
Fiat Panda Cross oferowany będzie w dwóch wersjach silnikowych z systemem Start&Stop: 90-konną benzynową jednostką TwinAir Turbo o pojemności 0,9 litra oraz 80-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II. Obie jednostki współpracować będą z 6-stopniową skrzynią biegów, w której skrócono przełożenie pierwszego biegu.
Auto w sprzedaży pojawi się prawdopodobnie w drugiej połowie roku.
ZOBACZ TAKŻE: