Salon Genewa 2014 | Peugeot 108

Lekkie nadwozie, oszczędne silniki, wersja z otwieranym dachem i możliwość indywidualizacji wyglądu, to cechy nowego Peugeota 108
Peugeot 301 z instalacją gazowąPeugeot 301 z instalacją gazową

Niemal równocześnie z Renault Twingo debiutuje inny francuski maluch, Peugeot 108.Stylistycznie nawiązuje do większego modelu 208, przy zachowaniu kilku cech poprzednika, m.in. szklanej tylnej klapy. Tak jak dotąd do wyboru będą dwie wersje nadwoziowe, trzy i pięciodrzwiowa. W modelu 108 zrezygnowano z zabiegu stylistycznego znanego ze 107-ki, eliminującego tylne błotniki (tylne drzwi, lampy i osłona zderzaka łączył się bezpośrednio). Tylne światła nie sięgają już tak wysoko, jak w poprzedniku. Od początku sprzedaży będą dostępne także wersje z odsuwanym materiałowym dachem, zwane 108 Top!

Peugeot 108 mierzy 3,47 m długości i 1,62 m szerokości. Niewielkie wymiary idą w parze z niską masą własną. W dzisiejszych czasach 840 kg nawet w segmencie A to nie lada wyczyn. Lekkie nadwozie pozwoli obniżyć zużycie paliwa i poprawi osiągi. Bagażnik ma pojemność 196 lub 180 litrów w zależności od tego, czy klient zadowoli się zestawem naprawczym, czy będzie chciał mieć koło zapasowe.

Salon Genewa 2014 | Peugeot 308 SW | Liczy się przestrzeńPeugeot 308 SW | Liczy się przestrzeń

Na początek będą oferowane dwie jednostki benzynowe do wyboru. Pierwsza to trzycylindrowy 1.0 VTi o mocy 68 KM, drugi to 1.2 VTi o mocy 82 KM. Obydwie jednostki współpracują ze skrzyniami manualnymi o pięciu przełożeniach. W przeciwieństwie do konkurencyjnego Renault Twingo (silnik z tyłu, tylny napęd), Peugeot 108 ma konwencjonalny w tej klasie układ napędowy. Silnik umieszczono z przodu i napędza on przednie koła.

Peugeot idzie śladami Fiata, Opla i Renault co oznacza, że 108-ka na podobieństwo 500-ki, Adama i nowego Twingo, będzie oferować wiele możliwości indywidualizacji. Jak widać na zdjęciach dostępne będą kolorowe motywy, a nawet możliwość łączenia dwóch kolorów nadwozia. W zależności od wersji w wyposażeniu może się znaleźć m.in. asystent ruszania pod wzniesienie, system monitorowania ciśnienia w oponach, system unikania kolizji przy niskich prędkościach, kamera cofania, automatycznie sterowana klimatyzacja, system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu, fotel kierowcy z regulacją wysokości, czy możliwość podłączenia smartfonu poprzez system MirrorLink.

Peugeot 108 to pierwszy z nowych trojaczków, a to oznacza, że w niedługim czasie powinny zadebiutować także Citroen C1 i Toyota Aygo. W salonach sprzedaży auta pojawią się jeszcze przed wakacjami.


ZOBACZ TAKŻE:

Salon Genewa 2014 | Renault Twingo - Silnik z tyłu, tylny napęd

Salon Genewa 2014 | Renault Twingo Silnik z tyłu, tylny napęd