Salon Genewa 2014 | Honda Civic Type-R Concept

To będzie najważniejsza premiera Hondy podczas nadchodzącego salonu samochodowego w Genewie, na wersję produkcyjną musimy poczekać do 2015 roku
Honda Civic Type-R Concept To będzie najważniejsza premiera Hondy w Genewie Honda Civic Type-R Concept będzie najważniejszą premierą Hondy podczas salonu w Genewie, na wersję produkcyjną musimy poczekać do 2015 roku To będzie najważniejsza premiera Hondy podczas nadchodzącego salonu samochodowego w Genewie, na wersję produkcyjną musimy poczekać do 2015 roku. Na ten samochód wszyscy czekają z niecierpliwością. Testy na torze Nurburgring to nie tylko dostrajanie układu kierowniczego i zawieszenia, to też próby uczynienia z niego najszybszego przednionapędowego auta na północnej pętli. Honda wciąż nie chce zdradzić szczegółów dotyczących silnika. Wiemy, że będzie to dwulitrowa jednostka czterocylindrowa, uzyskująca dzięki doładowaniu co najmniej 280 KM. W ten sposób Honda zostawia sobie furtkę do ewentualnego podniesienia mocy, gdyby od tego miało zależeć pobicie rekordu. Napęd będzie przekazywany na przednią oś wyłącznie za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni ręcznej. Type-R będzie wyposażony w zawieszenie adaptacyjne. Pierwszy szkic udostępniony przez Hondę przedstawia wersję koncepcyjną. Jest ona w dużym stopniu odzwierciedleniem nowego Type-R, ale nie do końca. Patrząc na zdjęcia zamaskowanego egzemplarza jeżdżącego po Zielonym Piekle widać, że wersja seryjna nie będzie mieć aż tak szerokich błotników i tylnego skrzydła zespolonego z tylnymi światłami. A szkoda.
Seat Leon Cupra | Rekord na NurburgringuSeat Leon Cupra | Rekord na Nurburgringu

Na ten samochód wszyscy czekają z niecierpliwością. Testy na torze Nurburgring to nie tylko dostrajanie układu kierowniczego i zawieszenia, to też próby uczynienia z niego najszybszego przednionapędowego auta na północnej pętli. Wobec właśnie ustanowionego czasu Leona Cupra 280, który o niemal 10 sekund poprawił ustanowiony w 2011 roku rekord Megane RS 265 Trophy, nie będzie to zadanie łatwe.

Honda wciąż nie chce zdradzić szczegółów dotyczących silnika. Wiemy, że będzie to dwulitrowa jednostka czterocylindrowa, uzyskująca dzięki doładowaniu co najmniej 280 KM. W ten sposób Honda zostawia sobie furtkę do ewentualnego podniesienia mocy, gdyby od tego miało zależeć pobicie rekordu. Napęd będzie przekazywany na przednią oś wyłącznie za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni ręcznej. Type-R będzie wyposażony w zawieszenie adaptacyjne.

Honda Civic - znajdź egzemplarz dla siebie

Pierwszy szkic udostępniony przez Hondę przedstawia wersję koncepcyjną. Jest ona w dużym stopniu odzwierciedleniem nowego Type-R, ale nie do końca. Patrząc na zdjęcia zamaskowanego egzemplarza jeżdżącego po Zielonym Piekle widać, że wersja seryjna nie będzie mieć aż tak szerokich błotników i tylnego skrzydła zespolonego z tylnymi światłami. A szkoda.


ZOBACZ TAKŻE:

Honda Civic Tourer - Test | Pierwsza jazda | Powrót w dobrym stylu

Honda Civic Tourer - Test | Pierwsza jazda | Powrót w dobrym stylu

Hondy Civic - 40 lat cenionego modelu

40 lat Hondy Civic