Według danych producenta silnik ten zużywa średnio 3,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów przy emisji CO2 na poziomie 97 g/km zgodnie z procedurą testu NEDC (New European Driving Cycle), spełniając już normę Euro 6. Silnik 1.6 CDTI w wariancie 110-konnym generuje 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czyli o 7 proc. więcej w porównaniu z poprzednikiem o pojemności 1,7 litra i identycznej mocy. Producent podkreśla, że jednostka cechuje się też wysoką kulturą pracy. Astra z turbodieslem nowej generacji przyspieszają od 0 do 100 km/h w 12 sekund i rozwijają prędkość maksymalną 186 km/h.
Wariant 110-konny trafi do oferty za jakiś czas, a tymczasem w gamie już jest dostępna wersja o mocy 136 KM. Jednostka rozwija 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego (o 7 procent więcej niż jej 130?konny poprzednik o pojemności 1,7 litra). Jednocześnie obniżono zużycie paliwa i emisję CO2. W tej odmianie silnik zużywa średnio 3,9 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, emitując 104 gramy CO2 na kilometr (o 8 procent mniej). Niskiemu spalaniu towarzyszą całkiem dobre osiągi i wysoki moment obrotowy już przy niskiej prędkości obrotowej silnika. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,3 s (sedan: 10,1 s), a elastyczność na piątym biegu mierzona czasem potrzebnym na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h wynosi 9,2 s (sedan: 9,1 s; Sports Tourer: 9,9 s). Prędkość maksymalna to 200 km/h, a w przypadku sedana - 205 km/h.
Używany Opel Astra - najnowsze oferty
Opel Astra hatchback 1.6 CDTI 100 kW/136 KM z systemem Start/Stop i sześciobiegową przekładnią manualną jest dostępna w Polsce w cenie katalogowej od 84 500 zł. Ceny wersji sedan i Sports Tourer zaczynają się odpowiednio od 87 400 zł i 88 400 zł.
ZOBACZ TAKŻE: