VW Taigun w sosie Curry

Premiera Taiguna, najmniejszego crossovera z Grupy Volkswagena coraz bliżej. Druga odsłona została zaprezentowana w Nowym Delhi
VW Taigun w sosie Curry Indyjska odsłona niemieckiego crossovera. Premiera Taiguna - najmniejszego crossovera z Grupy Volkswagena - coraz bliżej. Druga odsłona została zaprezentowana w Nowym Delhi. Premiera Taiguna - najmniejszego crossovera z Grupy Volkswagena - coraz bliżej. Druga odsłona została zaprezentowana w Nowym Delhi. Taigun Concept po raz pierwszy został zaprezentowany pod koniec 2012 roku przy okazji salonu samochodowego w Sao Paulo. Teraz powraca w zmienionej postaci, by zaprezentować się w pierwszej kolejności indyjskiej publiczności. Auto pomalowano na pomarańczowo lakierem o nazwie Ultra Orange. Nowością jest dzielona tylna klapa, na której umieszczono koło zapasowe. Górna część otwiera się do góry, dając podstawowy dostęp do bagażnika, dolna zaś na bok wraz z kołem zapasowym. Szalony pomysł? Tego oczekiwali potencjalni klienci, aby dostęp do koła zapasowego był łatwy i możliwy bez opróżniania zawartości bagażnika. Długość Taiguna bez koła na zewnątrz wynosiła 3,86 m, po przeniesieniu go na tylną klapę wzrosła do 3,99 m. Szerokość (1,73 m ) i wysokość (1,60 m) pozostały bez zmian podobnie, jak i rozstaw osi (2,47 m). Bagażnik ma standardowo 280 l. (VW Up mieści 250 l.), a po złożeniu tylnej dwuosobowej kanapy uzyskujemy 996 l. przestrzeni ładunkowej. Taigun będzie napędzany nowym silnikiem R3 1.0 TSI (bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie) o mocy 110 KM (przy 5000 obr./min) i momencie 175 Nm (od 1500 obr./min). Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,7 l/100 km. Silnik współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną, a napęd trafia na przednie koła. Mały crossover waży 998 kg, studziesięciokonny silnik umożliwia mu przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 9,2 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 186 km/h. Wśród tegorocznych premier Grupy Volkswagena brak informacji o Taigunie. Najprawdopodobniej jego rynkowy debiut nastąpi na początku przyszłego roku.
VW Cross Up - Test | Pierwsza jazda | Miejski gadżetVW CrossUp - Test | Pierwsza jazda | Miejski gadżet

Taigun Concept po raz pierwszy został zaprezentowany pod koniec 2012 roku przy okazji salonu samochodowego w Sao Paulo. Teraz powraca w zmienionej postaci, by zaprezentować się w pierwszej kolejności indyjskiej publiczności.

Auto pomalowano na pomarańczowo lakierem o nazwie Ultra Orange (chociaż ze względu na miejsce prezentacji powinien raczej nazywać się hot curry). Nowością jest dzielona tylna klapa, na której umieszczono koło zapasowe. Górna część otwiera się do góry dając podstawowy dostęp do bagażnika, dolna zaś na bok wraz z kołem zapasowym. Szalony pomysł? Tego oczekiwali potencjalni klienci, aby dostęp do koła zapasowego był łatwy i możliwy bez opróżniania zawartości bagażnika.

Długość Taiguna bez koła na zewnątrz wynosiła 3,86 m, po przeniesieniu go na tylną klapę wzrosła do 3,99 m. Szerokość (1,73 m ) i wysokość (1,60 m) pozostały bez zmian podobnie,  jak i rozstaw osi (2,47 m). Bagażnik ma standardowo 280 l. (VW Up mieści 250 l.), a po złożeniu tylnej dwuosobowej kanapy uzyskujemy 996 l. przestrzeni ładunkowej.

Jedno z najlepszych aut miejskich już od 31 630 zł

Taigun będzie napędzany nowym silnikiem R3 1.0 TSI (bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie) o mocy 110 KM (przy 5000 obr./min) i momencie 175 Nm (od 1500 obr./min). Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 4,7 l/100 km. Silnik współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną, a napęd trafia na przednie koła.

Mały crossover waży 998 kg, 110-konny silnik umożliwia mu przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 9,2 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 186 km/h.

Wśród tegorocznych premier Grupy Volkswagena brak informacji o Taigunie. Najprawdopodobniej jego rynkowy debiut nastąpi na początku przyszłego roku.


ZOBACZ TAKŻE:

Crossover i SUV od Skody

Crossover i SUV od Skody