Lincoln Navigator po liftingu

Na rozpoczynającym się 6 lutego salonie samochodowym w Chicago Lincoln zaprezentuje odświeżoną wersję trzeciej generacji modelu Navigator. My prezentujemy zdjęcia zmodernizowanego SUV-a już dziś
2014 Cadillac EscaladeNowy Cadillac Escalade

Navigator MY2015 ma skutecznie walczyć z nowym Cadillakiem Escalade, którego sprzedaż rozpocznie się niebawem. Największe zmiany zaszły z przodu pojazdu. Nowe są: reflektory, grill typu „split wing”, maska oraz zderzak z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej. W podstawowej wersji samochód będzie teraz oferowany na 20-calowych kołach, w opcji dostępne będą nawet 22-calowe obręcze. Na życzenie wielkiego SUV-a można przyozdobić także większą ilością chromu.

Tak jak do tej pory, samochód będzie dostępny w wersji standardowej o długości 5 268 mm, bądź wydłużonej o długości 5 646 mm. Kabinę można aranżować według potrzeb. Na pokładzie zmieści się nawet 8 osób. Navigator L może pełnić rolę minibusa lub małej ciężarówki. Przestrzeń bagażowa z tylko przednimi fotelami ma aż 3 630 litrów pojemności!

W kabinie poprawiono jakość wykończenia i zainstalowano najnowszy system multimedialny MyLincoln Touch z możliwością obsługi głosowej. Informacje wyświetlane są na cyfrowym zestawie wskaźników i centralnym ekranie o przekątnej 8 cali. Zmieniono również tradycyjne przyciski oraz kierownicę. Wszystkie zmiany pozytywnie wpłynęły na wygląd wnętrza.

Downsizing dosięga także duże SUV-y, i to nawet w Ameryce! To naturalnie inna skala niż w Europie, ale fakt jest faktem. Dotychczasową jednostkę napędową V8 o pojemności 5,4 litra zastąpiono 3,5-litrową EcoBoost. Ciekawe jak na ten zabieg zareagują klienci? Nowy silnik mimo mniejszej pojemności jest mocniejszy, generuje 370 KM mocy i 583 Nm momentu obrotowego. To zasługa podwójnego turbodoładowania. W zależności od wybranej wersji napęd może być przenoszony na wszystkie lub tylko tylne koła, oczywiście poprzez automatyczną skrzynię biegów, która ma 6 przełożeń i może być obsługiwana manualnie dzięki funkcji SelectShift. Za dopłatą kierowca ma też wpływ na pracę zawieszenia, dzięki możliwości zmiany charakterystyki tłumienia amortyzatorów. W standardzie SUV wyposażony jest w tylne zawieszenie pneumatyczne, które automatycznie poziomuje tył pojazdu bez względu na obciążenie, zapewniając lepsze prowadzenie.

Produkcja odświeżonego Lincolna Navigatora rozpocznie się latem tego roku w fabryce Louisville w stanie Kentucky. Samochód trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie na jesieni.

ZOBACZ TAKŻE:

Dodge RAM SRT10Za co kochamy amerykańską motoryzację?

Lincoln MKCSalon Detroit 2014 | Lincoln MKC

Więcej o:
Komentarze (20)
Lincoln Navigator po liftingu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • americanmoto

    Oceniono 28 razy 10

    Navigator bez V8? Albo moto.pl ma niezbyt dokładne informacje, albo Ford kładzie sobie kłody pod nogi i to na własne życzenie.

  • earltwo

    Oceniono 11 razy 7

    No i z nowym Cadiem przegra...V8 to jednak V8

  • Gość: ooo

    Oceniono 17 razy 7

    Ten Navigator po liftingu wygląda jak Lincoln MKC przed liftingiem

  • Gość: fahowiedz

    Oceniono 14 razy 4

    no chyba jednak Cadillac jest bardziej spójny w swojej jankeskiej naturze

  • sselrats

    Oceniono 5 razy 3

    Na cale szczescie nie wszystkie amerykanskie firmy podaja tylu. Wczoraj widzialem Cadillaca CTS-V coupe 6.2 556 koni. Piekna sprawa www.cadillac.com/cts-v-sport-coupe.html

  • Gość: Himils

    Oceniono 7 razy 3

    Beżowego bym kupił, brudu nie widać

  • Gość: KUBUS PUCHATEK

    Oceniono 2 razy 0

    SKALA DOWNSIZING'U JEST W TYM PRZYPADKU JESZCZE WIEKSZA NIZ U AUTACH KLASY C, GDZIE ZMIENIAJA 1.6 NA 1.2T (25%). TUTAJ POSZLI W DOL Z 5.4 NA 3.5 A WIEC OKOLO 50%. DLACZEGO WIEC CZYTAJAC TEKS "To naturalnie inna skala niż w Europie, ale fakt jest faktem" MAMY WRAZENIE ZE AUTOR SUGERUJE WLASNIE NA ODWROT?

  • Gość: Burke

    Oceniono 4 razy 0

    Wygląda jak... "nie ma lipy". ;-)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX