Shelby Cobra CSX7000

Shelby America zbuduje 50 sztuk specjalnej wersji Cobry dla uczczenia 50. rocznicy uzyskania homologacji FIA

Caroll Shelby nawiązał współpracę z brytyjską firmą AC Cars w 1961 roku. Rok później na drogach i torach wyścigowych (seria USRRC) można było zobaczyć pierwszą Cobrę z silnikiem 260 HiPo (4.3 V8), niedługo później 289 (4.7 V8). Z tą drugą jednostką Cobra otrzymała po raz pierwszy homologację FIA w 1964 roku.

Aby uczcić to wydarzenie, Shelby America zbuduje serię limitowaną o nazwie Cobra CSX7000. CSX to oznaczenie podwozi, 7000 odnosi się do kultowego silnika 427 (7.0 V8). Powstanie tylko 50 sztuk tych aut, ale nie będą one kompletne.

Shelby Cobra 289 FIA były wśród najbardziej znaczących samochodów w historii amerykańskich wyścigów. (...) Jeździli nimi tacy kierowcy, jak Ken Miles, Dan Gurney, Phil Hill, czy Bob Bondurant - powiedział dyrektor Shelby American, John Luft

Podwozie osadzone na 15-calowych kołach ze stopów lekkich mocowanych centralną nakrętką może być karosowane nadwoziem wykonanym z tworzyw sztucznych, lub z aluminium. Od tego zależy cena. Pierwsza opcja kosztuje 94 995 dolarów, druga 159 995 dolarów. Dość sporo, jak na auto... bez silnika. Shelby dostarczy do klienta gotowe auto, ale bez jednostki napędowej. Jej wybór jest więc nieograniczony.

ZOBACZ TAKŻE:

Pół wieku z Mustangiem | Historia modelu

Więcej o:
Copyright © Agora SA