W 2000 roku Volkswagen pokazał prototyp Dune Concept. Była to jedynie zabawa stylistów na tyle daleka od modelu seryjnego, że nikt nie myślał o jego produkcji. Dziś, gdy na rynku jest już druga generacja Beetle'a, Volkswagen powraca do pomysłu sprzed lat. Ale tym razem na poważnie.
Póki co wiadomo, że Beetle Dune Concept anno domini 2014 został zbudowany tak, by wdrożenie do produkcji było jak najprostsze. Główne elementy odróżniające go od standardowego Beelte'a to zderzaki, progi, czy listwy chroniące nadkola. Bardzo ciekawy jest też żółtozłoty kolor nadwozia odwołujący się do "piaszczystej" nazwy. Pod maską pracuje znany silnik 2.0 TSI o mocy 210 KM współpracujący z sześciobiegową skrzynią DSG i przekazujący napęd na przednie koła.
Nowy Volkswagen Beetle już od...
Niewykluczone, że seryjna wersja Beetle Dune (Cross Beetle) pojawi się na rynku jeszcze w tym roku. Nie wiadomo jednak, czy Volkswagen rozważa użycie napędu 4Motion, co jak wiadomo (Beetle bazuje na Golfie) jest możliwe.