Subaru Levorg coraz bliżej | Wideo

Czwartego stycznia rozpoczyna się sprzedaż kompaktowego Subaru Levorg w Japonii. Jeszcze nie wiadomo kiedy auto trafi na nasz rynek

Subaru Impreza WRX STI x 3 | Test | 20 lat ikony

Połapanie się w polityce dotyczącej modelu Impreza (i pochodnych) nie jest łatwe. Przynajmniej globalnie. W USA i w Japonii wszystko jest jakby łatwiejsze, choć nie do końca. Spróbujmy poradzić sobie z tą układanką. Wygląda to następująco.

Poprzednia generacja Imprezy (GE, GH, GR, GV) zadebiutowała w 2007 roku. Jej następca (GP, GJ) pojawił się w 2011 roku (sedan i hatchback), jednak do Europy nie dotarł. U nas jeszcze w ubiegłym 2013 roku oferowano poprzednia Imprezę. Teraz w ofercie jest już tylko oparty na niej sportowy WRX STI.

Europa okazała się za to godna modelu XV. Ten kompaktowy crossover Subaru to nic innego, jak podniesiona nowa Impreza. Teraz, przynajmniej w Japonii, dołączy do nich (Imprezy i XV) Levorg. Chociaż nazwa sugeruje że jest to oddzielny model, to w rzeczywistości auto bazuje na rozwiązaniach nowej Imprezy i jest formalnym następcą produkowanej do 2007 roku Imprezy kombi. Wygląd za to nawiązuje do właśnie debiutującego w USA Subaru WRX.

Subaru Levorg mierzy 4,69 m długości, 1,78 m szerokości i 1,485 m wysokości. Rozstaw osi to 2,65 m. Nie ma to tej pory danych dotyczących pojemności bagażnika, ale jak widać na filmie promocyjnym Levorg oferuje sporo przestrzeni nad głowami pasażerów.

Do napędu przewidziano dwie czterocylindrowe jednostki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa, w układzie boxer. Pierwsza to 1.6 DIT (direct injection turbo) osiągający 170 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego. Druga to 2.0 DIT o mocy 300 KM i momencie wynoszącym 400 Nm. Oba silniki współpracują ze skrzynią bezstopniową CVT nazywaną Lineartronic Sport , przekazującą napęd na obie osie poprzez symetryczny układ AWD.

Jak widać auto jest całkiem spore, a w wyposażeniu standardowym otrzymujemy napęd obu osi i skrzynię bezstopniową. Nie powinna zatem dziwić masa własna wynosząca 1540 lub 1570 kg (w zależności od wersji silnikowej).

Cena Subaru Levorg w Japonii nie jest niska. Zaczyna się od 2 667 600 jenów. Model Legacy Touring wyposażony w napęd obu osi (w Japonii standard w tym modelu) można mieć tam już za 2 520 000 jenów, a podstawową wersję Imprezy za 1 554 000 jenów.

Więcej o:
Copyright © Agora SA