Rząd Brazylii uratuje VW T2?

Klasyczne samochody powoli odchodzą na emeryturę. Jeśli są wyjątkowo oporne, w podjęciu decyzji pomagają coraz ostrzejsze przepisy. Rząd Brazylii chce zrobić wyjątek dla VW Kombi
Rząd Brazylii uratuje VW T2? Rząd Brazylii chce uratować VW Kombi Minister finansów Brazylii zapowiedział, że poszuka prawnych możliwości przedłużenia życia VW Transportera T2 bez konieczności przeprowadzania modyfikacji auta Czas każdej konstrukcji jest w dzisiejszych czasach policzony. Owszem, może się tak zdarzyć, że z powodu sporego zainteresowania ze strony rynku czas życia produktu wydłuży się, ale tylko do pewnego stopnia. W przypadku samochodów egzekutorami pomagającymi dokonać żywota długowiecznym produktom są przepisy. Z jednej strony rządy poszczególnych państw troszcząc się o nasze bezpieczeństwo zaostrzają je tak, by kupowane przez nas samochody chroniły nas w możliwie jak największym stopniu. Z drugiej strony inne przepisy dbają o środowisko naturalne, więc silniki muszą być stale modyfikowane, by produkowane przez nie spaliny szkodziły w coraz mniejszym stopniu. Zaostrzające się przepisy spowodowały, że 20 grudnia 2013 roku w Brazylii zakończono produkcję Volkswagena Kombi, czyli Transportera T2. Jego debiut miał miejsce w 1967 roku, ale konstrukcja podwozia liczy już sobie 63 lata (VW Type 2). O ile normy emisji spalin są w Brazylii jeszcze dość łaskawe, to te dotyczące bezpieczeństwa okazały się bezlitosne. Volkswagen stwierdził, że dostosowanie do nich konstrukcji samochodu byłoby zbyt kosztowne, stąd decyzja o końcu produkcji. Jak się okazuje, dla VW Kombi jest jeszcze nadzieja. Minister finansów Brazylii Guido Mantega zapowiedział, że poszuka prawnych możliwości przedłużenia życia tego modelu bez konieczności przeprowadzania kosztownych modyfikacji. Szkoda, że deklaracja nastąpiła tak późno. Volkswagen ogłosił swoje plany w październiku 2012 roku, Mantega spóźnił się więc o ponad rok. Volkswagen do Brasil zdążył w tym czasie wyprodukować 600 sztuk pożegnalnej serii Last Edition i zakończyć produkcję.
Volkswagen Golf GTI - polskie cenyVolkswagen Golf GTI - polskie ceny

Czas każdej konstrukcji, każdego produktu jest w dzisiejszych czasach policzony. Owszem, może się tak zdarzyć, że z powodu sporego zainteresowania ze strony rynku czas życia produktu wydłuży się, ale tylko do pewnego stopnia. W przypadku samochodów egzekutorami pomagającymi dokonać żywota długowiecznym produktom są przepisy. Z jednej strony rządy poszczególnych państw troszcząc się o nasze bezpieczeństwo zaostrzają je tak, by kupowane przez nas samochody chroniły nas w możliwie jak największym stopniu. Z drugiej strony inne przepisy dbają o środowisko naturalne, więc silniki muszą być stale modyfikowane, by produkowane przez nie spaliny szkodziły w coraz mniejszym stopniu.

Oferta ponad 4 tysięcy używanych Volkswagenów

Zaostrzające się przepisy spowodowały, że 20 grudnia 2013 roku w Brazylii zakończono produkcję Volkswagena Kombi, czyli Transportera T2. Jego debiut miał miejsce w 1967 roku, ale konstrukcja podwozia liczy już sobie 63 lata (VW Type 2). O ile normy emisji spalin są w Brazylii jeszcze dość łaskawe, to te dotyczące bezpieczeństwa okazały się bezlitosne. Volkswagen stwierdził, że dostosowanie do nich konstrukcji samochodu byłoby zbyt kosztowne, stąd decyzja o końcu produkcji.

Historia Volkswagena Golfa

Historia Volkswagena Golfa

Jak się okazuje, dla VW Kombi jest jeszcze nadzieja. Minister Finansów Brazylii Guido Mantega zapowiedział, że poszuka prawnych możliwości przedłużenia życia tego modelu bez konieczności przeprowadzania kosztownych modyfikacji. Szkoda, że deklaracja nastąpiła tak późno. Volkswagen ogłosił swoje plany w październiku 2012 roku, Mantega spóźnił się więc o ponad rok. Volkswagen do Brasil zdążył w tym czasie wyprodukować 600 sztuk pożegnalnej serii Last Edition i zakończyć produkcję.

Volkswagen otworzy nową fabrykę w Polsce?!VW otworzy nową fabrykę w Polsce?!

Więcej o: