Salon Genewa 2014 | Lamborghini Huracan LP 610-4 | Następca Gallardo

Po ponad 10 latach Gallardo odchodzi na emeryturę. Zastąpi go nowy model z nową nazwą - Lamborghini Huracan

50 lat Lamborghini - kompletna historia firmy

Nowe Lambo zostało zaprezentowane na salonie samochodowym w Genewie. Nie spodziewajmy się rewolucji. Karoseria ma, szczególnie z tyłu mniej kwadratowe kształty. Stylistycznie orientuje się bardziej w kierunku modelu studyjnego Egoista i Sesto Elemento. Z wyglądu to typowe Lamborghini. Auto, które z daleka widać. Wymiarami Huracan nie zmienia się względem poprzednika. Ma tak samo szeroką i wysoką karoserię, która urosła jedynie nieco na długość. Rozstaw osi będzie krótszy niż w następcy Audi R8, na którym Lamborghini bazuje. To właśnie z drugą generacją modelu z Ingolstadt Lambo dzieli najwięcej elementów. Audi pojawi się na rynku rok po Lambotghini, czyli w 2015.

Tak brzmi nowe Lamborghini

Huracan jest zbudowany tak żeby był jak najlżejszy. Do budowy wykorzystano aluminium i karbon. Dzięki temu masa własna wynosi 1422 kg. Do napędu posłuży zmodyfikowany silnik V10 o pojemności 5,2 litra, który osiąga moc 610 KM przy 8250 obr./min i 560 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 3,2 sekundach. Od 0 do 200 km/h nowe Lambo rozpędza się w 9,9 sekundy. Napęd będzie przekazywany na cztery koła za pomocą siedmiobiegowej skrzyni z podwójnym sprzęgłem. Nie wiadomo jeszcze czy w ofercie w ogóle znajdzie przekładnia manualna. Rozważana jest również wersja hybrydowa tego modelu. W danych technicznych Włosi obiecują średnie spalanie 12,5 l/100 km. Jednostka napędowa wyposażona jest w system Start - Stop.

Sprawdź ceny używanych Lamborghini

Jako oznaczenie modelu Lamborghini pozostanie przy nazwie Huracan. Do niedawna wszystko wskazywało na to, że nowy model będzie nazywać się Cabrera.

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA