SUV Seata z Czech

Seat szykuje się do wprowadzenia na rynek swojego pierwszego crossovera. Według pierwszych doniesień, jego produkcja będzie zlokalizowana w Czechach
SUV Seata z Czech Seat szykuje się do wprowadzenia na rynek swojego pierwszego crossovera. Seat szykuje się do wprowadzenia na rynek swojego pierwszego crossovera. Według pierwszych doniesień, jego produkcja będzie zlokalizowana w Czechach. Losy uterenowionego Seata są dość wyboiste. Pierwsza propozycja o nazwie Tribu ujrzała światło dzienne w 2007 roku, a w 2011 kolejna nazwana IBX. Jednak jak do tej pory żadna nie doczekała się produkcji seryjnej. Według zapowiedzi Seata ma to nastąpić na przełomie 2014 i 2015 roku. Chociaż Seat jest pod opieką Audi, to w rzeczywistości więcej go łączy ze Skodą. Model Mii to hiszpańska interpretacja Citigo, a Toledo to nic innego, jak Skoda Rapid z nieco innymi światłami. Te obydwa Seaty są produkowane w Czechach. Nie inaczej ma być z nowym crossoverem hiszpańskiej marki. Wynika to z dwóch czynników. Po pierwsze koszty produkcji w fabryce w Kvasinach są niższe, niż w Martorell, po drugie IBX będzie miał dużo wspólnego z następcą Skody Yeti. Seat IBX mierzy 4,26 m dł. i 1,8 m szerokości, co wskazuje na niewielki wzrost wymiarów w stosunku do pierwszej generacji Yeti. Nowy model powstanie prawdopodobnie na platformie MQB i napędzany będzie szeroką paletą silników TSI i TDI CR znanych z obecnej oferty firmy. Będą one przekazywać napęd na przednią oś lub w wybranych wersjach na obie osie.
Skoda Yeti po liftingu | Pierwsza jazda Skoda Yeti po liftingu | Pierwsza jazda

Losy uterenowionego Seata są dość wyboiste. Pierwsza propozycja o nazwie Tribu ujrzała światło dzienne w 2007 roku, a w 2011 kolejna nazwana IBX. Jednak jak do tej pory żadna nie doczekała się produkcji seryjnej. Według zapowiedzi Seata ma to nastąpić na przełomie 2014 i 2015 roku.

Chociaż Seat jest pod opieką Audi, to w rzeczywistości więcej go łączy ze Skodą. Model Mii to hiszpańska interpretacja Citigo, a Toledo to nic innego, jak Skoda Rapid z nieco innymi światłami. Te obydwa Seaty są produkowane w Czechach. Nie inaczej ma być z nowym crossoverem hiszpańskiej marki. Wynika to z dwóch czynników. Po pierwsze koszty produkcji w fabryce w Kvasinach są niższe, niż w Martorell, po drugie IBX będzie miał dużo wspólnego z następcą Skody Yeti.

Skoda Yeti - sprawdź ogłoszenia

Seat IBX mierzy 4,26 m dł. i 1,8 m szerokości, co wskazuje na niewielki wzrost wymiarów w stosunku do pierwszej generacji Yeti. Nowy model powstanie prawdopodobnie na platformie MQB i napędzany będzie szeroką paletą silników TSI i TDI CR znanych z obecnej oferty firmy. Będą one przekazywać napęd na przednią oś lub w wybranych wersjach na obie osie.

 

Sportowa historia SeataSportowa historia Seata

Więcej o: