Volvo XC90 | Blisko, coraz bliżej

Volvo powoli i bardzo długo podgrzewa atmosferę przed premierą nowej generacji swojego największego modelu o oznaczeniu XC90. Właśnie opublikowano nową porcję zdjęć pojazdu XC Concept
Volvo XC Concept Przedsmak nowego XC90 Produkcja Volvo XC ruszy jesienią 2014. Topowa jednostka benzynowa będzie miała ponad 300 KM i będzie wsparta silnikiem elektrycznym o mocy 70 KM Volvo powoli i bardzo długo podgrzewa atmosferę przed premierą nowej generacji swojego największego modelu o oznaczeniu XC90. Na salonie we Frankfurcie pokazano pojazd Concept Coupe, wskazujący przyszłą stylistykę marki, teraz nadszedł czas na stworzenie koncepcyjnego SUV-a. Volvo XC zostanie zaprezentowane w styczniu na targach w Detroit, a następnie na marcowym salonie w Genewie. W swoim najnowszym projekcie, Szwedzi pomieszali śmiałe wizje, które nie mają szansy wejść do produkcji, z detalami, które niebawem zobaczymy w seryjnych modelach Volvo. Z przodu Concept XC jest bardzo podobny do Concept Coupe. Charakterystycznym motywem są światła do jazdy dziennej w kształcie położonej litery T. Warto zwrócić też uwagę na mierzony poziomo odstęp pomiędzy nadkolem, a dolnym mocowaniem słupka A. Te elementy zobaczymy w produkcyjnym modelu XC90. Ciekawą formę mają tylne, pionowe lampy. Ich wzór też będzie cieszył przyszłych nabywców flagowego, szwedzkiego SUV-a. Koncepcyjny XC ma pojedynczą klapę bagażnika, w odróżnieniu od starego XC90, który miał klapę dwudzielną: jej mniejsza część otwierała się w dół, a dłuższa - przeszklona - w górę. To rozwiązanie przejdzie do historii wraz z końcem produkcji obecnej generacji modelu. XC bazuje na nowej, skalowalnej platformie podłogowej SPA, która znajdzie się w przyszłych modelach Volvo, począwszy od XC90. Pod maską znajdą się silniki dwulitrowe: benzynowe i Diesla. Topowa jednostka benzynowa będzie miała ponad 300 KM i będzie wsparta silnikiem elektrycznym o mocy 70 KM. Najmocniejszy Diesel będzie miał moc ponad 220 KM. Premiera seryjnego Volvo XC90 zapowiadana jest na jesień 2014 roku.
Nowe XC 90 Nowe Volvo XC90 zaawansowane technologicznie

Volvo XC zostanie oficjalnie zaprezentowane jesienią 2014 roku. W swoim najnowszym projekcie, Szwedzi pomieszali śmiałe wizje, które nie mają szansy wejść do produkcji, z detalami, które niebawem zobaczymy w seryjnych modelach Volvo.

Z przodu Concept XC jest bardzo podobny do Concept Coupe. Charakterystycznym motywem są światła do jazdy dziennej w kształcie położonej litery T. Warto zwrócić też uwagę na mierzony poziomo odstęp pomiędzy nadkolem, a dolnym mocowaniem słupka A. Te elementy zobaczymy w produkcyjnym modelu XC90. Ciekawą formę mają tylne, pionowe lampy. Ich wzór też będzie cieszył przyszłych nabywców flagowego, szwedzkiego SUV-a. Koncepcyjny XC ma pojedynczą klapę bagażnika, w odróżnieniu od starego XC90, który miał klapę dwudzielną: jej mniejsza część otwierała się w dół, a dłuższa - przeszklona - w górę. To rozwiązanie przejdzie do historii wraz z końcem produkcji obecnej generacji modelu.

Nowe Volvo XC90 - sprawdź ceny

XC bazuje na nowej, skalowalnej platformie podłogowej SPA, która znajdzie się w przyszłych modelach Volvo, począwszy od XC90. Pod maską znajdą się silniki dwulitrowe: benzynowe i Diesla. Topowa jednostka benzynowa będzie miała ponad 300 KM i będzie wsparta silnikiem elektrycznym o mocy 70 KM. Najmocniejszy Diesel będzie miał moc ponad 220 KM.

 

Volvo XC Concept Volvo XC Concept | Wideo

 

Volvo S60 Polestar - test Volvo S60 Polestar - test

Więcej o:
Komentarze (28)
Volvo XC90 | Blisko, coraz bliżej
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fakej

    Oceniono 104 razy 86

    12 lat to powinien być normalny cykl życia dla większości samochodów użytkowych.

  • americanmoto

    Oceniono 24 razy 16

    Ciekawe, czy moto.pl o tym nie wspomina, czy też Volvo chce zrezygnować z jednostki 4,4 V8. Jeśli tak, to robią błąd, bo to podstawowa jednostka wybierana w XC90 w USA a to jest główny rynek zbytu dla tego suva. Amerykanie lubią duże silniki i trudno ich przekonać do małych czy diesli, co pokazuje przykład Forda, ich Explorer przez lata był najczęściej kupowanym suvem w Ameryce, w najnowszej wersji zrezygnowali z wolnossącego V8 i sprzedaż drastycznie spadła.

  • himils

    Oceniono 5 razy 3

    Coś mu na dach spadło, płyta jakaś...

  • aerofan

    Oceniono 3 razy 3

    Przecież to jest mniejsze od XC60, to jakiś crossover. AMATORZY

  • przemekthor

    Oceniono 5 razy 3

    To na pewno nowe XC90?
    Ujęcie z góry pokazuje 3-drzwiowe auto.
    Co do silników - Volvo w Australii zapowiada powrót wersji z 4.4 V8, o R6 i R5 też byłbym spokojny, że zostaną.

  • wotrek

    Oceniono 5 razy 1

    Cudko! Bierę.

  • us_market

    Oceniono 9 razy 1

    @americanmoto

    >Ciekawe, czy moto.pl o tym nie wspomina, czy też Volvo chce zrezygnować z jednostki 4,4 V8. Jeśli tak, to robią >błąd, bo to podstawowa jednostka wybierana w XC90 w USA a to jest główny rynek zbytu dla tego suva. >Amerykanie lubią duże silniki i trudno ich przekonać do małych czy diesli,

    Tak może i była ale już nie jest: Głośne stare diesle made in USA to (niechlubna) przeszłość. Diesle wyraźnie wracają (jako opcja za dopłatą) a cena zwykłej benzyny w każdej chwili może wyjechać poza $4/3.7L czyli 1 GAL.
    Przykładów jest dużo, np. Nissan zastępuje V8 5.6L dieslem w wielu dużych modelach pickupów, dostawczych i SUV (w tym Infiniti) na 2015r.

  • twstyropian

    Oceniono 11 razy -1

    marzyłem o Volvo - ale przyszło Renault - wsadziło swoje awaryjne diesle, przyszedł Ford, skasował własną myśl techniczną volvo i zamiast Volvo sprzedawał fordy ze znaczkiem Volvo a teraz Chińczyk dobił legendę. Szwedzi !!!!! JAK MOGLIŚCIE DO TEGO DOPUŚCIĆ ?????

  • twstyropian

    Oceniono 9 razy -3

    niski w środku, auto dla qrdpla, wysoki Europejczyk będzie się garbił, podobnie jak w RR Evo - Azjaci robią auta na własną qrpldupowatą miarę.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX