Ostatnie Lamborghini Gallardo

Kolejny supersamochód trafia do historii. Zakończenie produkcji modelu Gallardo ogłosiło właśnie Lamborghini. Ostatnim egzemplarzem modelu, który opuścił bramy fabryki w Sant'Agata Bolognese jest czerwone LP 570-4 Spyder Performante
Ostatnie Lamborghini Gallardo Model zadebiutował 10 lat temu Kolejny supersamochód trafia do historii. Zakończenie produkcji modelu Gallardo ogłosiło właśnie Lamborghini. Gallardo zadebiutowało 10 lat temu. Kolejny supersamochód trafia do historii. Zakończenie produkcji modelu Gallardo ogłosiło właśnie Lamborghini. Ostatnim egzemplarzem modelu, który opuścił bramy fabryki w Sant'Agata Bolognese jest czerwone LP 570-4 Spyder Performante. Gallardo zadebiutowało 10 lat temu w 40. rocznicę firmy podczas salonu samochodowego w Genewie. Sukces tego modelu przyczynił się do dużego rozwoju marki, a samo Galardo stało się najbardziej popularnym Lambo. Od 2003 roku powstało w sumie 14 022 egzemplarzy - to rekordowy wynik w dziejach Lamborghini. Przedtem produkowano około 250 samochodów rocznie. W dekadzie modelu Gallardo wolumen rocznej produkcji wzrósł do około 2000 sztuk. Zgodnie z tradycją, nazwę Gallardo zaczerpnięto od słynnej rasy hiszpańskich byków. Sportowe auto z pięciolitrowym silnikiem V10, nową skrzynią e-gear i napędem na wszystkie koła zyskało wielu zwolenników. W 2005 roku do standardowego nadwozia coupe dołączyła otwarta wersja Spyder. Dwa lata później ofertę poszerzono o odmianę Superleggera, odelżoną i mocniejszą (530 KM). Sprzedaż drugiej generacji modelu Gallardo rozpoczęto w 2008 roku. Auto zyskało przestylizowane nadwozie, nową jednostkę napędową z bezpośrednim wtryskiem o mocy 560 KM oraz bogatsze wyposażenie. Spyder dołączył bardzo szybko, jeszcze w tym samym roku. Nowa, mocniejsza (570 KM) wersja Gallardo LP 570-4 Superleggera pojawiła się w 2010 roku, a za nią odmiana Spyder Performance. Kolejne warte odnotowania odmiany modelu to: LP 550-2 Valentino Balboni i LP 550-2 Spyder z napędem na tylne koła. Producent podaje, że łącznie powstały 32 warianty Gallardo, w tym Super Trofeo Stradale i ostatni, najbardziej sportowy z homologacją drogową - Gallardo Squadra Corse, który był ozdobą niedawnego salonu we Frankfurcie nad Menem. Powstawały też odmiany dla policji (obecnie włoska policja dysponuje dwoma takimi egzemplarzami), a także wyścigowe, m.in. dla pucharu Lamborghini Blancpain Super Trofeo. Gallardo było sprzedawane w 45 krajach na świecie. Blisko połowę ze wszystkich 30 tys. samochodów wyprodukowanych w pięćdziesięcioletniej historii Lamborghini, stanowią egzemplarze Gallardo. Obecnie firma pracuje nad następcą tego modelu.
50 lat Lamborghini - kompletna historia firmy50 lat Lamborghini - kompletna historia firmy

Gallardo zadebiutowało 10 lat temu w 40. rocznicę firmy podczas salonu samochodowego w Genewie. Sukces tego modelu przyczynił się do dużego rozwoju marki, a samo Gallardo stało się najbardziej popularnym Lambo. Od 2003 roku powstało w sumie 14 022 egzemplarzy - to rekordowy wynik w dziejach Lamborghini. Przedtem produkowano około 250 samochodów rocznie. W dekadzie modelu Gallardo wolumen rocznej produkcji wzrósł do około 2000 sztuk.

Zgodnie z tradycją, nazwę Gallardo zaczerpnięto od słynnej rasy hiszpańskich byków. Sportowe auto z pięciolitrowym silnikiem V10, nową skrzynią e-gear i napędem na wszystkie koła zyskało wielu zwolenników. W 2005 roku do standardowego nadwozia coupe dołączyła otwarta wersja Spyder. Dwa lata później ofertę poszerzono o odmianę Superleggera, lżejszą i mocniejszą (530 KM).

Lamborghini Gallardo - sprawdź oferty używanych

Sprzedaż drugiej generacji modelu Gallardo rozpoczęto w 2008 roku. Auto zyskało przestylizowane nadwozie, nową jednostkę napędową z bezpośrednim wtryskiem o mocy 560 KM oraz bogatsze wyposażenie. Spyder dołączył bardzo szybko, jeszcze w tym samym roku. Nowa, mocniejsza (570 KM) wersja Gallardo LP 570-4 Superleggera pojawiła się w 2010 roku, a za nią odmiana Spyder Performance. Kolejne warte odnotowania odmiany modelu to: LP 550-2 Valentino Balboni i LP 550-2 Spyder z napędem na tylne koła.

Producent podaje, że łącznie powstały 32 warianty Gallardo, w tym Super Trofeo Stradale i ostatni, najbardziej sportowy z homologacją drogową - Gallardo Squadra Corse, który był ozdobą niedawnego salonu we Frankfurcie nad Menem. Powstawały też odmiany dla policji (obecnie włoska policja dysponuje dwoma takimi egzemplarzami), a także wyścigowe, m.in. dla pucharu Lamborghini Blancpain Super Trofeo.

Gallardo było sprzedawane w 45 krajach na świecie. Blisko połowę ze wszystkich 30 tys. samochodów wyprodukowanych w pięćdziesięcioletniej historii Lamborghini, stanowią egzemplarze Gallardo. Obecnie firma pracuje nad następcą tego modelu.

Jak brzmi nowe LamborghiniNowe Lamborghini na torze

Więcej o: