Stacja Mercedes hitem tego lata

6 października swoją działalność zakończyła Stacji Mercedes na warszawskim Powiślu - pierwsze tego typu kulturalne miejsce spotkań, relaksu i rozrywki pod znakiem trójramiennej gwiazdy. Letni pawilon działał przez 78 dni, ale tyle czasu wystarczyło, aby zainteresować mieszkańców stolicy i odnieść medialny sukces

Mercedes klasy S | Historia najlepszego auta na świecie

W ciągu zaledwie 11 tygodni Stację Mercedes odwiedziło około 20 000 osób. Fan page na Facebooku (bez żadnych kampanii specjalnych) polubiło ponad 6 000 fanów. Przyciągnęła ich nie tylko oryginalna, konceptualna architektura budynku zaprojektowanego przez pracownię WWAA w miejscu, gdzie do niedawna stały nieestetyczne garaże, ale także smaczne menu oraz niebanalny program artystyczny: około 80 ciekawych wydarzeń - warsztatów, projekcji filmowych, prezentacji, koncertów oraz spotkań z ciekawymi postaciami.

Wśród gości stacji nie zabrakło ludzi filmu: Anny Muchy, Grażyny Torbickiej, Marcina Dorocińskiego, Artura Reinharta, Doroty Kędzieżawskiej, Mateusza Damięckiego, Michała Żebrowskiego. Pawilon odwiedzali także sportowcy: Mateusz Kusznierewicz, Przemek Miarczyński, Iwona Guzowska; artyści: Paweł "Swanski" Kozłowski, Maurycy Gomulicki, Szymon Kobylarz, Simone Ruess i Rafał Dominik. Wśród gości znalazł się także Jurek Owsiak.

W Stacji nie brakowało również atrakcji dla miłośników motoryzacji. Na Powiślu gościły zarówno najnowsze modele spod znaku srebrnej gwiazdy, jak nowa Klasa S, kompaktowy sedan CLA czy potężny ciągnik siodłowy Actros. Regularnie pojawiali się także fani zabytkowych Mercedesów. Stacja gościła liczne "Kubusie", "Skrzydlaki", kultowe "Beczki" i legendarne "Pagody", których właściciele chętnie opowiadali historie swoich skarbów.

Klubokawiarnia Mercedes dawała nie tylko możliwość wejścia w świat marki przy dobrym espresso. Obecność mobilnych sprzedawców oraz pojazdów testowych umożliwiała spontaniczne jazdy testowe i wiele ciekawych rozmów. Odzew przewyższył oczekiwania organizatorów - bywalcy Stacji odbyli ponad 600 jazd testowych, a kilku nawet pijąc kawę zdecydowało się kupić Mercedesa! Do tego należy doliczyć niemal 1 000 potencjalnych klientów.

Tymczasowe pawilony (Pop-up-Stores) w centrum miasta, takie jak Stacja Mercedes w Warszawie, mają na celu lepsze dotarcie do potencjalnych klientów. Całość jest częścią zaprezentowanej niedawno strategii marketingu i sprzedaży "Mercedes-Benz 2020 - Best Customer Experience". Łączy ona nowe podejście w marketingu, sprzedaży i serwisie. Ma na celu pozyskanie nowej grupy docelowej przy jednoczesnym podniesieniu lojalności aktualnych klientów. Stacja Mercedes była (obok Hamburga) pilotażowym projektem Mercedesa. W projekcie po raz pierwszy wykorzystywani zostali mobilni doradcy, służący informacją na miejscu.

Przedstawiciele marki zapowiedzieli, że Stacja Mercedes będzie funkcjonować również w przyszłym roku.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.