Chevrolet Camaro Z28 na Nurburgringu

Kolejny amerykański muscle car udowadnia światu, ze potrafi skręcać. Pokonanie północnej pętli toru Nurburgring zajęło mu 7 minut i 37,47 sekundy

Dziewczyna i... Chevrolet Camaro

GM tworząc swojego muscle cara poszedł inną drogą, niż jego największy konkurent. Zamiast stosować sztywny tylny most, czyli konstrukcje spotykaną obecnie wyłącznie w samochodach ciężarowych, terenowych i w Mustangu, zdecydowano się na znacznie lepsze tylne zawieszenie wielowahaczowe. To umożliwiło żeby auto zaczęło skręcać tak jak należy. Co więcej, okazuje się, że najmocniejsze Camaro Z28 (7.0 V8, 500KM, 637 Nm) robi to na tyle sprawnie, że przestaje być jedynie bulwarową zabawką, czy bazą dla aut startujących na 1/4 mili. To już prawdziwe auto sportowe.

Pokonanie północnej pętli Nurburgringu zajęło mu 7:37,47. To wystarczyło, by w pokonanym polu zostawić takie sławy jak: Audi R8 V10 (7:44), 991 Porsche 911 Carrera S (7:37,9), Lexus LFA (7:38), czy Lamborghini Murcielago LP640 (7:40).

Zobacz cały przejazd Z28 | Wideo

Więcej o:
Copyright © Agora SA