Trzycylindrowy silnik Opla | 1.0 SIDI Turbo

Opel ujawnił szczegóły odnośnie swojego nowego trzycylindrowego silnika benzynowego. Turbodoładowana jednostka o pojemności jednego litra zadebiutuje w 2014 roku pod maską najmniejszego modelu Adam, a w przyszłości będzie wykorzystywana w innych samochodach marek należących do General Motors

Opel Insignia Country Tourer - takiej Insigni jeszcze nie było

Mimo niewielkich rozmiarów silnik ten generuje aż 115 KM mocy i 166 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1800 do 4700 obr./min. Takie wartości zapewniają lepsze przyspieszenie przy niskiej prędkości obrotowej w porównaniu z większymi silnikami o zbliżonej mocy.

Opel twierdzi, że w porównaniu z aktualnie stosowanym wolnossącym silnikiem 1.6 nowy silnik 1.0 SIDI Turbo zapewnia taką samą moc maksymalną przy maksymalnym momencie obrotowym wyższym o 30 procent i zużyciu paliwa mniejszym o 20 procent. W oplu Adamie emisja CO2 ma wynosić poniżej 100 g/km, a zużycie paliwa w cyklu mieszanym 4 l/100 km.

Producent zapewnia także, że udało mu się ograniczyć wibracje do minimum i osiągnąć bardzo dobrą kulturę pracy nowej jednostki napędowej. W tym celu zastosowano najnowsze rozwiązania techniczne, takie jak: wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, kompaktowy system turbodoładowania, układ bezstopniowej zmiany faz rozrządu czy lekka konstrukcja aluminiowa z kolektorem wydechowym zintegrowanym z głowicą cylindrów. Poczyniono liczne modyfikacje z zakresu inżynierii akustycznej - takie jak konstrukcja bloku cylindrów uwzględniająca aspekt akustyczny, wałek wyrównoważający w misce olejowej, strukturalne odseparowanie układu wtrysku i wału korbowego, łańcuchy napędu rozrządu z odwróconymi zębami i ekrany akustyczne.

Premiera silnika 1.0 SIDI Turbo to ostatni etap gruntownej odnowy oferty jednostek napędowych Opla, w ramach której w latach 2012-2016 firma zamierza wprowadzić 13 nowych silników, a także wiele nowych przekładni.

Silnik 1.0 SIDI TurboSilnik 1.0 SIDI Turbo

Więcej o:
Komentarze (8)
Trzycylindrowy silnik Opla | 1.0 SIDI Turbo
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: hehe

    Oceniono 10 razy 2

    dobrze dobrze nie dac sie skosnym hehe

  • Gość: adi

    Oceniono 3 razy 1

    emisja CO2 i spalanie są ze sobą ściśle związane i emisja na poziomie 100 nie oznacza spalania 4l/100 tylko około niecałe 6, nie kłamcie

  • potulnyqumotr

    Oceniono 5 razy 1

    I już jest powód by podwyższyć cenę każdego auta z tym silnikiem o 15 000 zł. Oczywiście w trosce o ekologie, gdyby ktoś próbował pyszczyć, ze woli stare, sprawdzone, nieawaryjne silniki tego producenta.

  • eurotaxt

    Oceniono 15 razy 1

    Takie silniki maja już Ford (1,0 Ecoboost) i Volkswagen (1,0 TSI) więc Opel raczej nie jest szczególnie nowatorski ;-)

  • Gość: właściciel opla

    0

    Mam zafirę B 1.6 115km . Silnik dostępny również w astrach. jest on świetny, i na pewno o wiele bardziej bezawaryjny niż te małe silniczki z turbo.

  • Gość: Klos

    0

    Remont po 90 ts km

  • Gość: we

    Oceniono 10 razy 0

    super to juz koniec fiata

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX