Aston Martin Cygnet | To już jest koniec...

Według doniesień brytyjskiej prasy Aston Martin wycofa z produkcji swój najmniejszy model Cygnet
Aston Martin Cygnet - to już jest koniec Według doniesień brytyjskiej prasy Aston Martin wycofa z produkcji swój najmniejszy model Cygnet Według doniesień brytyjskiej prasy Aston Martin wycofa z produkcji swój najmniejszy model Cygnet Rozstanie z małym Astonem ma się odbyć cicho i bez wielkich komunikatów i rozgłosu. Chyba nic w tym dziwnego skoro Cygnet wprowadzono do produkcji w 2011 roku. Jako baza do budowy tego auta posłużyła Toyota IQ. Cygnet miał służyć klientom jako dodatkowy samochód miejski. Drugim celem Astona było zredukowanie tzw. średniego spalania flotowego, szczególnie ważnego na niektórych rynkach. Aston Martin podrasował Toyotę IQ. Zmienił nieco jej wygląd upodabniając do modeli z Warwick. Przyzwyczajeni do luksusu klienci mieli możliwość wybierania wielu indywidualnych, luksusowych opcji. Technicznie jednak Cygnet niczym nie różnił się od IQ. Napędzany był 1,33-litrowym silnikiem o mocy 98 KM, który współpracował z bezstopniową, bądź manualną skrzynią biegów. Mały Aston kosztował w Polsce od 42 000 euro (około 170 000 złotych). Za Toyotę IQ zapłacić trzeba było minimum 59 000 złotych. Nie podano nigdy ile sztuk zostało wyprodukowanych, ani też ile egzemplarzy sprzedano w Polsce. Nowe zamówienia nie są już przyjmowane. Jedyna możliwość zakupu Cygneta to nabycie jednego z egzemplarzy, które zalegają u dilera.
Za co kochamy angielską motoryzacjęZa co kochamy angielską motoryzację

Rozstanie z małym Astonem ma się odbyć cicho i bez wielkich komunikatów i rozgłosu. Chyba nic w tym dziwnego skoro Cygnet wprowadzono do produkcji w 2011 roku. Jako baza do budowy tego auta posłużyła Toyota IQ. Cygnet miał służyć klientom jako dodatkowy samochód miejski. Drugim celem Astona było zredukowanie tzw. średniego spalania flotowego, szczególnie ważnego na niektórych rynkach.

Aston Martin podrasował Toyotę IQ. Zmienił nieco jej wygląd upodabniając do modeli z Warwick. Przyzwyczajeni do luksusu klienci mieli możliwość wybierania wielu indywidualnych, luksusowych opcji. Technicznie jednak Cygnet niczym nie różnił się od IQ. Napędzany był 1,33 litrowym silnikiem o mocy 98 KM, który współpracował z bezstopniową, bądź manualną skrzynią biegów.

Ile kosztuje używany Aston Martin

Mały Aston kosztował w Polsce od 42 000 euro  (około 170 000 złotych). Za Toyotę IQ zapłacić trzeba było minimum 59 000 złotych. Nie podano nigdy ile sztuk zostało wyprodukowanych, ani też ile egzemplarzy sprzedano w Polsce. Nowe zamówienia nie są już przyjmowane. Jedyna możliwość zakupu Cygneta to nabycie jednego z egzemplarzy, które zalegają u dilera.

 

Tak był produkowany CygnetTak był produkowany Cygnet

Więcej o: