BMW M3 i M4 - tym razem z turbo

Nieznacznie mocniejsze, ale lżejsze i wyposażone w turbosprężarki. Takie będą nowe BMW M3 i M4
BMW M3 i M4 - tym razem z turbo Nieznacznie mocniejsze, ale lżejsze i wyposażone w turbosprężarki. Takie będą nowe BMW M3 i M4 Nowe BMW M3 i M4 będą nieznacznie mocniejsze, lżejsze i wyposażone w turbosprężarki Normy czystości spalin zabijają. Ich łupem padają wysokoobrotowe silniki wolnossące. To przez mające nadejść Euro 6 Honda Civic Type-R po raz pierwszy będzie musiała czerpać moc dzięki turbosprężarce. Także powstanie nowej Mazdy 3 MPS stoi pod znakiem zapytania przez konieczność opracowania nowego silnika z doładowaniem. Japońscy producenci nie są osamotnieni w swojej "traumie". Także BMW jest zmuszone do podobnego kroku. Premiera nowych M3 sedan i M4 coupe coraz bliżej. BMW zdradziło już pierwsze szczegóły dotyczące źródła napędu tych maszyn. Używane dotąd silniki wolnossące zostaną zastąpione mniejszą jednostką oddychającą dzięki dwóm turbosprężarkom. Pojemność to 3,0 litry w układzie R6. Moc wzrośnie nieznacznie w stosunku do obecnego M3 (4.0 V8 - 420 KM, 400 Nm) i wyniesie 430 KM. Moment obrotowy (500 Nm) ma być osiągany w szerokim zakresie. BMW zapowiada, że charakterystyka będzie zapewniać znakomita dynamikę i powściągliwość w konsumpcji paliwa. Standardowo oba modele będą oferowane z sześciobiegową skrzynia ręczną, za dopłatą oferowana będzie dwusprzęgłowa skrzynia o siedmiu przełożeniach. Osiągi nie zostały podane przez bawarską firmę, ale można spodziewać się znaczącej ich poprawy. Nowe M4 powinno ważyć poniżej 1500 kg, czyli ok. 80 kg mniej, niż odchodząca generacja. Nie jest też wykluczone powstanie jeszcze lżejszej (ok. 1400 kg) limitowanej serii CSL.
Historia BMW M3Historia BMW M3

Normy czystości spalin zabijają. Ich łupem padają wysokoobrotowe silniki wolnossące. To przez mające nadejść Euro 6 Honda Civic Type-R po raz pierwszy będzie musiała czerpać moc dzięki turbosprężarce. Także powstanie nowej Mazdy 3 MPS stoi pod znakiem zapytania przez konieczność opracowania nowego silnika z doładowaniem. Japońscy producenci nie są osamotnieni w swojej "traumie". Także BMW jest zmuszone do podobnego kroku.

Premiera nowych M3 sedan i M4 coupe coraz bliżej. BMW zdradziło już pierwsze szczegóły dotyczące źródła napędu tych maszyn. Używane dotąd silniki wolnossące zostaną zastąpione mniejszą jednostką oddychającą dzięki dwóm turbosprężarkom. Pojemność to 3,0 litry w układzie R6. Moc wzrośnie nieznacznie w stosunku do obecnego M3 (4.0 V8 - 420 KM, 400 Nm) i wyniesie 430 KM. Moment obrotowy (500 Nm) ma być osiągany w szerokim zakresie. BMW zapowiada, że charakterystyka będzie zapewniać znakomita dynamikę i powściągliwość w konsumpcji paliwa. Standardowo oba modele będą oferowane z sześciobiegową skrzynia ręczną, za dopłatą oferowana będzie dwusprzęgłowa skrzynia o siedmiu przełożeniach.

Osiągi nie zostały podane przez bawarską firmę, ale można spodziewać się znaczącej ich poprawy. Nowe M4 powinno ważyć poniżej 1500 kg, czyli ok. 80 kg mniej, niż odchodząca generacja. Nie jest też wykluczone powstanie jeszcze lżejszej (ok. 1400 kg) limitowanej serii CSL.

BMW M4 CoupeNowe BMW M4 Coupe Concept | Wideo

Więcej o: