Cadillac CTS zachwyca Amerykę | Galeria

Pierwszy CTS pojawił się w 2002 roku. Pozycjonowany jest w tej samej klasie, co BMW serii 5, Mercedes E klasy, czy Audi A6

Jego poprzednicy nie mieli łatwego życia. Musieli sprostać dopracowanej konkurencji z Europy, ale też uznawanym za niezawodne autom japońskich, jak choćby Lexus GS. Doskonałym zagraniem marketingowym były sportowe odmiany oznaczone CTS-V.

Nowe, trzecie już wcielenie CTS-a ujrzało światło dzienne podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku na przełomie marca i kwietnia. Ale do sprzedaży ma wejść dopiero teraz, jesienią.

Jeszcze dwie dekady temu klienci słysząc, że w ofercie Cadillaca zabrakło silnika V8 nie byliby pocieszeni. Dziś muszą się zadowolić... czterocylindrowym silnikiem w podstawowej wersji. Na dodatek jednostka ta ma tylko dwa litry pojemności. Na szczęście Ameryka coraz przychylniejszym okiem patrzy na doładowanie. Dzięki niemu słabsza odmiana CTS-a ma do dyspozycji 272 KM. Jeśli to za mało, będzie można zamówić wersję Vsport. Jest ona wyposażona w silnik V6 3.6 Turbo rozwijający 420 KM.

Cadillac CTS Vsport odbył już próby na północnej pętli Nurburgringu osiągając czas 8 minut  14,1 sekundy. BMW M5 (E60) napędzane 507-konnym silnikiem V10 było szybsze zaledwie o sekundę (8:13).

Więcej o:
Komentarze (46)
Cadillac CTS zachwyca Amerykę | Galeria
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • wowo5

    Oceniono 75 razy 39

    W Europie nie ma szans, bo nie ma wersji kombi z silnikiem od traktora.

  • damianowy8

    Oceniono 77 razy 25

    jak dla mnie ładniejsze od bmw ,audi, mb

  • wowo5

    Oceniono 37 razy 23

    CTS oferuje 3 silniki: czterocylindrowy 2.0 T o mocy 272 KM, 3.6 V6 o mocy 321 KM, i 3.6 V6 twin turbo o mocy 420 KM (wersja VSport). W przyszlosci ma tez sie ukazac CTS-V, ktory bedzie wyposazony w silnik V8 prawdopodobnie z turbo. Pierwsze testy CTS sa bardzo pozytywne. Jest to samochod zbudowany po czesci z aluminium i jest znacznie lzejszy od konkurencji. Oprocz napedu na tyl dostepny w opcji jest tez 4WD. Wlasciwosci jezdne sa tez bardzo dobre, a nawet lepsze od konkurencji.

  • Gość: WK

    Oceniono 27 razy 15

    Zrobić 75 zdjęć nowego samochodu (w tym 4 plastikowej osłony silnika pod maską - niesłychanie interesującej) i ANI JEDNEGO tylnej kanapy, na której ewentualnie usiądzie dostojny pasażer sedana premium? Nawet szkoda komentować.

  • Gość: amer

    Oceniono 26 razy 10

    Piszecie o BMW M5, ale ktoś zapomniał, zę jak na razie Cadillac CTS-V jest niepobitym, najszybszym sedanem (i też kombi!) na Świecie!

  • Gość: asd(R)

    Oceniono 8 razy 8

    Panie Marcinie, zamiast usuwać moje komentarze proszę usunąć błędy rzeczowe w artykule, które Pan popełnił. Wymieniłem je Panu w swoich komentarzach, które Pan usuwa.
    Pozdrawiam

  • Gość: mbika

    Oceniono 4 razy 4

    Nie wiem jak w calych stanach ale w okolicy San Francisco jak masz $80K na wydanie to raczej na 80% zgarnie je Tesla.

  • fahowiedz

    Oceniono 21 razy 3

    Skoro SAABA (ma nadzieję że chwilowo) nie ma to fajnie mieć alternatywę w premium np zza oceanu do propozycji z Niemiec i fajnej ale przesadzonej cenowo z UK

    CTS mają swój oryginalny design w swoim przyciężkim amerykańskim stylu ale bez tandety, taki trochę surowy i kanciasty bez oszczędzania na masie auta :-)

    LEDy pionowe w zderzakach to pomyłka, już są w kloszach powyżej po co je dublować ... less is more

    Jak w Europie wsadzą diesla V6 lub będzie hybryda i do tego dobra cena to kto wie ... Yeeeeah do KFC z całą rodziną po kubełek XXL

  • wowo5

    Oceniono 1 raz 1

    Oto cos dla niedowiarkow - wrazenia z jazdy testowej dziennikarza Top Gear: "t's hard to say for sure when driven in isolation, but it's entirely possible this is the best handling mid-sized luxury car from a volume manufacturer you can buy in the US this year. Do yourself a favour and have a go in one before you buy that 5 Series or E Class. We guarantee you will be pleasantly surprised." Reszta pod linkiem:
    www.topgear.com/uk/car-news/cadillac-cts-first-drive-2013-09-25

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX