Salon Frankfurt 2013 | Nissan X-Trail

Pudełkowaty kształt nadwozia odchodzi do przeszłości. Nissan pokazał we Frankfurcie nowego X-Traila o znacznie łagodniejszym obliczu
Nissan X-Trail Pudełkowaty kształt nadwozia odchodzi do przeszłości Nissan pokazał we Frankfurcie nowego X-Traila. Linie znacznie złagodzono upodabniając nieco do oferowanego w USA Pathfindera Nissan pokazał we Frankfurcie nowego X-Traila o znacznie łagodniejszym obliczu. Pierwsza generacja X-Traila (2001) była projektowana przy pomocy ekierki. Ostre kształty przypadły klientom do gustu, zatem Nissan poszedł za ciosem i według tego samego przepisu zaprojektował drugą (2007). Teraz przyszła pora na zmiany. Linie znacznie złagodzono upodabniając nieco do oferowanego w USA Pathfindera. Podobieństwo nie jest przypadkowe. Nowy X-Trail będzie oferowany po drugiej stronie Atlantyku pod nazwą Rouge. Chociaż X-Trail wygląda na gotowego do produkcji seryjnej Nissan skąpi informacji na temat planowanych silników. Wiemy jedynie, że w stosunku do obecnej generacji ulegną one zmniejszeniu, czyli tzw. downsizingowi. Nie wykluczone zatem, że podstawowa jednostka benzynowa 1.6 DIG-T (190 lub 200 KM) zostanie pożyczona z Juke'a. Większość sprzedaży w Europie przypadnie na silniki wysokoprężne. Tu najbardziej prawdopodobny jest 1.6 dCi (130 KM). Oferowane będą dwie wersje: 4x2 i All Mode 4x4i wspomagane systemami Uphill Start Support, Advance Hill Descent Control, Active Ride Control, czy Active Engine Brake. Dobra wiadomość także dla dużych rodzin. Nowy X-Trail oferuje obszerny bagażnik, w którym opcjonalnie można będzie zamówić trzeci rząd siedzeń. Nissan X-trail zadebiutuje na wybranych rynkach w pierwszym kwartale przyszłego roku, by na ostatnie dotrzeć w lipcu 2014.

Pierwsza generacja X-Traila (2001) była projektowana przy pomocy ekierki. Ostre kształty przypadły klientom do gustu, zatem Nissan poszedł za ciosem i według tego samego przepisu zaprojektował drugą (2007). Teraz przyszła pora na zmiany. Linie znacznie złagodzono upodabniając nieco do oferowanego w USA Pathfindera. Podobieństwo nie jest przypadkowe. Nowy X-Trail będzie oferowany po drugiej stronie Atlantyku pod nazwą Rouge.

Chociaż X-Trail wygląda na gotowego do produkcji seryjnej Nissan skąpi informacji na temat planowanych silników. Wiemy jedynie, że w stosunku do obecnej generacji ulegną one zmniejszeniu, czyli tzw. downsizingowi. Nie wykluczone zatem, że podstawowa jednostka benzynowa 1.6 DIG-T (190 lub 200 KM) zostanie pożyczona z Juke'a. Większość sprzedaży w Europie przypadnie na silniki wysokoprężne. Tu najbardziej prawdopodobny jest 1.6 dCi (130 KM).

Oferowane będą dwie wersje: 4x2 i All Mode 4x4i wspomagane systemami Uphill Start Support, Advance Hill Descent Control, Active Ride Control, czy Active Engine Brake. Dobra wiadomość także dla dużych rodzin. Nowy X-Trail oferuje obszerny bagażnik, w którym opcjonalnie można będzie zamówić trzeci rząd siedzeń.

Nissan X-trail zadebiutuje na wybranych rynkach w pierwszym kwartale przyszłego roku, by na ostatnie dotrzeć w lipcu 2014.

nissanNissan X-Trail | Wideo