Salon Frankfurt 2013 | Citroen Cactus Concept

Tuż przed frankfurcka premierą, Citroen oficjalnie ujawnił model Cactus - koncept zapowiadający nowe auto marki w segmencie C
Citroen Cactus Concept Citroen oficjalnie ujawnił model Cactus Citroen oficjalnie ujawnił model Cactus - koncept zapowiadający nowe auto marki w segmencie C. Źródłem napędu jest nowatorski układ Hybrid Air System Tuż przed frankfurcką premierą Citroen oficjalnie ujawnił model Cactus - koncept zapowiadający nowe auto marki w segmencie C. Korzeni konceptu należy doszukiwać się w modelu C-Cactus Concept, który zadebiutował na salonie we Frankfurcie w 2007 roku. Nowy Cactus jest kolejnym stadium tego projektu. Citroen zapowiada, że następny krok nastąpi w 2014 roku. Czekamy z niecierpliwością! Patrząc na nowe C4 Picasso, śmiemy twierdzić, że koncepcyjny Cactus (wykorzystuje tę samą płytę podłogową) może bez większych zmian wejść do produkcji seryjnej. Kompaktowy hatchback, a raczej crossover, ma 21 cm prześwitu i mierzy 4,21 m długości, 1,75 m szerokości i 1,53 m wysokości. We wnętrzu zamontowano przednie fotele w starym kanapowym stylu, ale na tym kończą się odwołania do przeszłości. Miejsce zegarów zajął wyświetlacz LCD. Głównym punktem deski rozdzielczej jest kolejny ekran o przekątnej 8 cali. Nie wdając się w szczegóły: źródłem napędu jest nowatorski układ Hybrid Air System. Citroen przekonuje, że Cactus zużywa poniżej 3 litrów paliwa na 100 km.
Citroen C4 Picasso | Pierwsza jazdaCitroen C4 Picasso | Pierwsza jazda

Korzeni konceptu należy doszukiwać się w modelu C-Cactus Concept, który zadebiutował na salonie we Frankfurcie w 2007 roku. Nowy Cactus jest kolejnym stadium tego projektu. Citroen zapowiada, że następny krok nastąpi w 2014 roku. Czekamy z niecierpliwością!

Patrząc na nowe C4 Picasso, śmiemy twierdzić, że koncepcyjny Cactus (wykorzystuje tę samą płytę podłogową) może bez większych zmian wejść do produkcji seryjnej. Kompaktowy hatchback, a raczej crossover, ma 21 cm prześwitu i mierzy 4,21 m długości, 1,75 m szerokości i 1,53 m wysokości.

We wnętrzu zamontowano przednie fotele w starym kanapowym stylu, ale na tym kończą się odwołania do przeszłości. Miejsce zegarów zajął wyświetlacz LCD. Głównym punktem deski rozdzielczej jest kolejny ekran o przekątnej 8 cali.

Źródłem napędu jest nowatorski układ Hybrid Air System. Technologia typu "full hybrid" wykorzystuje sprężone powietrze w połączeniu z hydrauliką i silnikiem benzynowym z rodziny PureTech bez konieczności stosowania baterii. Citroen przekonuje, że Cactus zużywa poniżej 3 litrów paliwa na 100 km.