Hybrydy dwie - Range Rover i Range Rover Sport

Zgodnie z zapowiedzią, Land Rover wprowadza hybrydowe wersje nowego Range Rovera i Range Rovera Sport. To pierwsze modele firmy z dwoma źródłami napędu, w tym przypadku motorem elektrycznym i silnikiem Diesla

Nowości Land Rovera do 2020 r.

Hybrydowy zespół napędowy Range Rovera składa się z trzylitrowego silnika wysokoprężnego SDV6, silnika elektrycznego o mocy 35 kW, 8-stopniowej automatycznej skrzynie biegów ZF i litowo-jonowych baterii, które zamontowano pod podłogą, nie zmniejszając tym samym przestrzeni w kabinie. Przyrost masy to tylko około 120 kg.

Oba samochody to tzw. "pełne hybrydy", więc mogą się one poruszać wyłącznie na napędzie elektrycznym w trybie EV, niestety tylko do 48 km/h i na dystansie 1,6 km. W pozostałych przypadkach do życia budzi się silnik spalinowy, który wspomaga jednostka elektryczna.

Hybryda oferuje osiągi typowe dla większego silnika SDV8 przy 26-procentowej redukcji emisji CO2.. Łączna moc układu wynosi 340 KM, a maksymalny moment to 700 Nm (od 1500 do 3000 obr./min.). Oba pojazdy przyspieszają od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 sekund i mogą rozpędzić się do 218 km/h.

Firma przekonuje, że hybrydy nie zatraciły na wszechstronności i zdolnościach terenowych, z których słynie Land Rover. By to udowodnić 22 sierpnia trzy hybrydowe modele wyruszą w daleką podróż "Silk Way 2013" z głównej siedziby w angielskim Solihull do siedziby koncernu Tata w Bombaju. W sumie samochody pokonają odległość 16 tys. km, przejeżdżając przez 12 państw (w tym Polskę) po wymagającym szlaku.

Przyjmowanie zamówień na oba hybrydowego Range Rovery rozpocznie się 10 września. Pierwsze dostawy do klientów planowane są na początek 2014 roku.

Za co kochamy angielską motoryzację

Więcej o:
Copyright © Agora SA