Honda chce żeby nowy model ustanowił w klasie usportowionych kompaktów nowe standardy. Między innymi japończycy chcą zastosować rozwiązania używane w serii WTCC. Pod maskę "erki" trafi dwulitrowy, turbodoładowany silnik o mocy 300 KM. Do tej pory przypuszczano, że sportowa Honda napędzana będzie doładowaną jednostką napędową o pojemności 1,6 litra. Japończycy już zapowiedzieli, że chcą pobić rekord dla samochodów przednio napędowych na torze Nurburgring.
Zadbano również o odpowiedni wygląd. Nowe, bardziej masywne zderzaki, boczne listwy progowe, obniżone zawieszenie, czerwone zaciski układu hamulcowego i oczywiście duży, odstający spojler będą wizytówką Civica Type R.
Premiera zaplanowana jest na rok 2015. Zresztą na ten czas Honda planuje małą ofensywę. Wtedy ma pojawić się również nowy NSX i wspomniany wcześniej Crossover bazujący na platformie następnej generacji modelu Jazz. Honda pracuje również nad udoskonalonym napędem hybrydowym i modelem napędzanym ogniwami paliwowymi.