Salon Frankfurt 2013 | Honda Civic Tourer

Kto ma największy bagażnik w segmencie kompaktowych kombi? Nie, już nie Skoda Octavia. Nowym mistrzem przestrzeni jest Honda Civic Tourer
Honda Civic Tourer W salonach sprzedaży od początków przyszłego roku Kto ma największy bagażnik w segmencie kompaktowych kombi? Nie, już nie Skoda Octavia. Nowym mistrzem przestrzeni jest Honda Civic Tourer. Kto ma największy bagażnik w segmencie kompaktowych kombi? Nie, już nie Skoda Octavia. Nowym mistrzem przestrzeni jest Honda Civic Tourer. Samochody kombi segmentu C nie były oczkiem w głowie producentów w ostatnich latach. Większość wyszła z założenia, że kto potrzebuje przestrzeni, wybierze minivana. Są jednak kierowcy, którzy nigdy nie spojrzą na samochody wielkopojemne i zdecydowanie będą szukać pojemnego kombiaka. Szansę zauważył VW Group, który zlecił inżynierom stworzenie mistrzów przestrzeni. W efekcie powstał Volkswagen Golf Variant (605 l) i Skoda Octavia (610 l). Sprawę można by uznać za zamkniętą gdyby nie Honda. Pokazany w Genewie koncept Civic Tourer wyglądał na rekreacyjne kombi, ale ujawnione właśnie liczby zmieniają ten pogląd. Honda Civic Tourer zadebiutuje we Frankfurcie, a do salonów sprzedaży trafi z początkiem przyszłego roku. Wtedy to klienci będą mogli zamówić samochód segmentu C, którego bagażnik mieści 624 litry bagażu. Co istotne, jeśli chcemy przewieźć coś większego, po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy równą podłogę, a próg załadunku obniżono o 137 mm w stosunku do hatchbacka. W Tourerze będzie można też podnieść do góry siedzisko tylnej kanapy. Całkowita przestrzeń Civica Tourer wynosi 1668 litrów, Octavii Combi 1740 l., a Golfa 1620 l. Civic Tourer mierzy 4,52 m dł., 1,77 m szer. i 1,44 m wys. Pod maskę powędrują silniki znane z hatchbacka - benzynowe o pojemności 1.4 (100 KM) i 1.8 litra (142 KM) oraz 1.6-litrowy diesel o mocy 120 KM. Honda poinformowała też, że auto będzie wyposażone w aktywne tylne zawieszenie Adaptive Damper System. Ma ono zapewnić komfort i stabilność podczas jazdy z obciążeniem. Kierowca będzie miał do wyboru trzy tryby pracy, które będzie mógł zmieniać w zależności od potrzeb.

Samochody kombi segmentu C nie były oczkiem w głowie producentów w ostatnich latach. Większość wyszła z założenia, że kto potrzebuje przestrzeni wybierze minivana. Są jednak kierowcy, którzy nigdy, za nic na świecie nie spojrzą na samochody wielkopojemne - jak je u nas kiedyś nazywano - i zdecydowanie będą szukać pojemnego kombiaka. Szansę zauważył VW Group, który zlecił inżynierom stworzenie mistrzów przestrzeni. W efekcie powstał Volkswagen Golf Variant (605 l) i Skoda Octavia (610 l). Sprawę można by uznać za zamkniętą gdyby nie Honda. Pokazany w Genewie koncept Civic Tourer wyglądał na rekreacyjne kombi, ale ujawnione właśnie liczby zmieniają ten pogląd.

Honda Civic TourerHonda Civic Tourer - WIDEO

Honda Civic Tourer zadebiutuje we Frankfurcie, a do salonów sprzedaży trafi z początkiem przyszłego roku. Wtedy to klienci będą mogli zamówić samochód segmentu C, którego bagażnik mieści 624 litry bagażu. Co istotne, jeśli chcemy przewieźć coś większego, po złożeniu tylnej kanapy uzyskujemy równą podłogę, a próg załadunku obniżono o 137 mm w stosunku do hatchbacka. W Tourerze będzie można też podnieść do góry siedzisko tylnej kanapy. Całkowita przestrzeń Civica Tourer wynosi 1668 litrów, Octavii Combi 1740 l., a Golfa 1620 l.

Civic Tourer mierzy 4,52 m dł., 1,77 m szer. i 1,44 m wys. Pod maskę powędrują silniki znane z hatchbacka - benzynowe o pojemności 1.4 (100 KM) i 1.8 litra (142 KM) oraz 1.6-litrowy diesel o mocy 120 KM. Honda poinformowała też, że auto będzie wyposażone w aktywne tylne zawieszenie Adaptive Damper System. Ma ono zapewnić komfort i stabilność podczas jazdy z obciążeniem. Kierowca będzie miał do wyboru trzy tryby pracy, które będzie mógł zmieniać w zależności od potrzeb.

Cennik Hondy Civic znajdziesz tutaj