Salon Frankfurt 2013 | Nowy Hyundai i10

Do Frankfurtu Hyundai przywiezie zupełnie nowe i10. Samochód jest znacznie większy od poprzednika. Za jego projekt odpowiada Centrum Technologiczne Hyundai Motor Europe w niemieckim Rüsselsheim

Tak mogłyby wyglądać wszystkie Hyundaie

Obecna generacja i10 jest dostępna na rynku od pięciu lat. Czas więc najwyższy na następcę. Znacznie większego następcę. Najnowsza generacja miejskiego Hyundaia wykorzystuje nową płytę podłogową, która pozwoliła na znaczne zwiększenie jego gabarytów (z jednym wyjątkiem). Auto jest o 80 mm dłuższe, 65 mm szersze i o 50 mm niższe od poprzednika. Bagażnik zwiększono o 10 proc. do 252 litrów.

Nowe i10 zostało "narysowane" przez europejski zespół projektantów pod przewodnictwem Thomasa Burkle. Nie zabrakło charakterystycznych dla Hyundaia elementów pasa przedniego. We wnętrzu - podobno - pojawiły się materiały wysokiej jakości, które "współgrają ze stylistyką kabiny". Na razie jej wygląd pozostaje tajemnicą.

- Nowa generacja i10 to dla naszej firmy znaczący krok naprzód. Wszystkie, nawet najdrobniejsze detale tego auta, zostały zaprojektowane i wykonane tak, by spełniać wymagania i potrzeby europejskich konsumentów. Nowy i10 w pełni spełnia obietnicę 'prawdziwej wartości' firmy Hyundai, oferując znacznie więcej niż wielu klientów spodziewałoby się znaleźć w samochodzie tej klasy - powiedział Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor zarządzający Hyundai Motor Europe.

Ile kosztują nowe Hyundaie w Polsce? Oto cennik wszystkich modeli

Produkcja Nowego i10 rozpocznie się w fabryce w Izmit (Turcja) we wrześniu bieżącego roku.

 
Więcej o:
Copyright © Agora SA