Alfa Romeo zmienia strategię

Alfa Romeo za dwa lata ma stać się zupełnie inną marką. Tylnonapędowe modele Giulia i Alfetta będą konkurować z BMW i Mercedesami
Salon Genewa 2013 | Alfa Romeo 4CAlfa Romeo 4C

Brytyjski Car Magazine dotarł do pracownika Alfy Romeo, który zdradził mu plany marki na najbliższe lata. Informacje są szokujące, ale miłośnicy włoskich samochodów z pewnością się ucieszą.

Alfa Romeo przestaje być marką na smyczy Fiata i rozpoczyna bliską współpracę z Maserati. Wspólne prace nad nową platformą modułową mają zaowocować dwoma dużymi modelami z tylnym napędem, a w dalszej perspektywie także dwoma SUV-ami.

Pierwszy, który prawdopodobnie w końcu powróci do długo oczekiwanej historycznej nazwy Giulia ma wziąć na cel BMW serii 3. Ten model będzie głównym konkurentem, gdyż Alfa znów chce być kojarzona z doskonałymi własnościami jezdnymi, którymi w latach 60. i 70. górowała nad konkurencją. Ma jej w tym pomóc tylny napęd (napęd obu osi będzie oferowany w opcji). Odejście od przedniego napędu to także zagranie marketingowe mające pokazać, że Alfa Romeo chce być marką premium. W dużych limuzynach tego segmentu przedni napęd nie jest dobrze widziany. Giulia ma zadebiutować na rynku w 2015 roku.

Kolejny model uderzy w BMW serii 5 i jego konkurentów. W tym przypadku Alfa Romeo także che powrócić do korzeni, co ma zostać podkreślone historyczną nazwą Alfetta. Następczyni modelu 166 nie będzie jednak rozmiarowo ogromna tak, by nie konkurować z Maserati Ghibli. Alfetta spodziewana jest w 2016 roku.

W kolejce czekają dwa SUV-y, prawdopodobnie wielkości BMW X3 i BMW X5. Wszystkie modele mają być napędzane m.in. silnikami 3.0 V6 - benzynowym i wysokoprężnym - znanymi z Ghibli.

Jednocześnie los Giulietty (2010) i MiTo (2008) jest przesądzony. Alfa Romeo nie planuje kontynuowania produkcji małych przednionapędowych hatchbacków. Ich aktualne ceny znajdziecie tutaj.

Więcej o: