BMW Concept Active Tourer Outdoor

Podczas dorocznych targów branży outdoorowej w niemieckim Friedrichshafen BMW zaprezentuje nową odmianę modelu Active Tourer, zbudowaną z myślą o zapalonych miłośnikach jazdy... rowerem
BMW Concept Active Tourer Outdoor Auto zbudowane z myślą o zapalonych miłośnikach jazdy rowerem Podczas targów branży outdoorowej w niemieckim Friedrichshafen BMW zaprezentuje nową odmianę modelu Active Tourer, zbudowaną z myślą o miłośnikach jazdy rowerem Podczas dorocznych targów branży outdoorowej w niemieckim Friedrichshafen BMW zaprezentuje nową odmianę modelu Active Tourer, zbudowaną z myślą o zapalonych miłośnikach jazdy... rowerem. Małe BMW dla aktywnych zbudowane jest na bazie prototypu zaprezentowanego podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu. Wymiary są identyczne - auto mierzy 4,35 m długości, 1,83 m szerokości i 1,56 m wysokości. Tym, co go odróżnia, jest sposób zagospodarowania przestrzeni za tylnymi fotelami. Wersja Outdoor wyposażona jest bowiem w specjalne wysuwane mocowanie dla rowerów górskich. W bagażniku można zmieścić dwa jednoślady i jeszcze zostanie sporo miejsca na bagaże (patrz galeria). Podobnie jak jego protoplasta, Active Tourer z dopiskiem Outdoor jest hybrydą. Pod maską pracuje benzynowy, turbodoładowany trzycylindrowiec o pojemności 1,5 litra, który napędza koła przedniej osi. Ekologiczny tandem uzupełnia silnik elektryczny. Z kolei jego potencjał wykorzystywany jest w całości do poruszania kół tylnych. Łączna moc hybrydowego napędu to 190 koni mechanicznych. Wystarczy, by rozpędzić auto do setki w czasie "poniżej 8 sekund" i osiągnąć prędkość maksymalną 200 km/h. Auto może jeździć w trybie bezemisyjnym, wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny. Przy w pełni naładowanych akumulatorach, potrafi w ten sposób pokonać dystans 28 kilometrów. Średnie zużycie paliwa? Na przejechanie pierwszych stu kilometrów BMW potrzebuje 2,5 litra benzyny.

Audi stworzyło rower idealny?

Małe BMW dla aktywnych zbudowane jest na bazie prototypu zaprezentowanego podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu. Wymiary są identyczne - auto mierzy 4,35 m długości, 1,83 m szerokości i 1,56 m wysokości. Tym co go odróżnia jest sposób zagospodarowania przestrzeni za tylnymi fotelami. Wersja Outdoor wyposażona jest bowiem w specjalne, wysuwane mocowanie dla rowerów górskich. W bagażniku można zmieścić dwa jednoślady i jeszcze zostanie sporo miejsca na bagaże (patrz galeria).

Podobnie jak jego protoplasta, Active Tourer z dopiskiem Outdoor jest hybrydą. Pod maską pracuje benzynowy, turbodoładowany trzycylindrowiec o pojemności 1,5 litra, który napędza koła przedniej osi. Ekologiczny tandem uzupełnia silnik elektryczny. Z kolei jego potencjał wykorzystywany jest w całości do poruszania kół tylnych. Łączna moc hybrydowego napędu to 190 koni mechanicznych. Wystarczy, by rozpędzić auto do setki w czasie "poniżej 8 sekund" i osiągnąć prędkość maksymalną 200 km/h.

Ile trzeba zapłacić za hit BMW? Oto szczegółowy cennik "trójki"

Auto może jeździć w trybie bezemisyjnym, wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny. Przy w pełni naładowanych akumulatorach, potrafi w ten sposób pokonać dystans 28 kilometrów. Średnie zużycie paliwa? Na przejechanie pierwszych stu kilometrów BMW potrzebuje 2,5 litra benzyny.

Więcej o: