Najmocniejsze Polo w historii

By zdobyć homologację FIA dla Polo WRC, Volkswagen musiał przygotować 2,5 tys. egzemplarzy drogowej wersji auta. Efekt? Najmocniejsze seryjne Polo w historii za prawie 150 tys. zł

Volkswagen szykuje konkurenta BMW X6

Polo WRC ma 1.6-litrowy silnik o mocy 300 KM i napęd na cztery koła. Drogowa wersja o nazwie Polo R WRC oczywiście nie dysponuje takim silnikiem. Pod jego maskę powędrował motor z Golfa GTI, czyli 2-litrowy benzyniak o mocy 220 KM. Sprzęgnięto go z 6-biegową manualną skrzynią biegów, która przekazuje moc na przednie koła.

Oprócz rasowego pakietu stylistycznego i dodatkowej porcji koni mechanicznych, Polo w wersji R WRC zyskuje sportowe zawieszenie i elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Wszystko po to, by auto nie tylko szybko przyspieszało, ale i zwinnie pokonywało zakręty. A jak szybkie jest najszybsze drogowe Polo w historii? Pierwszą setkę osiąga po upływie zaledwie 6,4 s (to o 0,1 s szybciej niż Golf GTI), a przyspieszać przestaje przy 243 km/h.

Auto zadebiutowało oficjalnie już pod koniec ubiegłego roku, ale dopiero teraz Volkswagen zdecydował się opublikować obszerną galerię zdjęć auta. Dlaczego? Powodem jest zapewne fakt, że jego sprzedaż rusza we wrześniu. Warto więc o nim przypomnieć.

Ile kosztuje nowe Polo i inne modele Volkswagena? Oto cennik całej gamy

Ceny na niemieckim rynku będą startować od 33 900 euro, czyli około 145 tys. zł. Na liście wyposażenia standardowego nie zabraknie m.in. specjalnego malowania, 18-calowych felg, reflektorów biksenonowych, sportowych foteli z logo WRC, tempomatu, czujników światła i deszczu, etc.

Więcej o:
Komentarze (11)
Najmocniejsze Polo w historii
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • eurotaxt

    0

    Wiadomo że mogli dodać napęd 4Motion i skrócić czas przyspieszenia do 5 sekund ale takie auto miało by cenę zaporową. Haldex 5 generacji kosztuje. Ale i tak mamy obecnie najmocniejsze auto segmentu B z doskonałymi osiągami i co ważniejsze z porządnego silnika 2 litry

  • kamito

    0

    Wizualnie bardzo mi się podoba stonowane spokojne mające pod maską spory zapas mocy

  • mniklasp

    Oceniono 1 raz 1

    ale dalczego 50 tys doalrow za auto ktore kosztuje 25 tys doalrow, wiecej nie jest warte. auta 300 KM to jest normalnym zjawiskiem w USA, dlaczego znowu w Polsce tak drogo za zwykle auto. Ja za nowy Range Rover HSE Sport zaplacilem 59 tys dolarow. co jest jak Fiat do Porsche

  • akceptujesz

    Oceniono 13 razy 1

    Nie ma to jak zardzewiały wieśwagen za 1899 zł, na nudnych felgach bbs za 3000 zł i zawieszeniem za 3000 zł, jadący po mieście 29 km/h, bo profil opony to 20-30, a zawieszenie tak niskie i twarde że podskakuje na każdym kamyczku i dziurce.

    Nowy wieś tuning.
    German wieś style.
    Its WULZWUGEN thing. You WULNDNT understund.

  • kanalia1979

    Oceniono 4 razy 4

    Znow bzdury pisze autor!!! - do homologacji wrc potrzeba jest 30 szt a nie 2500!!! Czlowieku skad takie bzdury czerpiesz? 2500 bylo potrzeba do chomologacji A8 - czyli do 96 roku - od 1 stycznia 1997 w grupe WRC to juz nie jest wymagane! pocztaj zanim napiszesz nastepny art!!!

  • baza02

    Oceniono 13 razy 9

    No i gdzie tu logika ? Żeby homologować 300 konne - 4 napędowe auto - muszą zrobić 200 konną ośkę :-)

  • hiszpan25

    Oceniono 27 razy 19

    Szkoda ze klienci nie dostana za te pieniadze bestii 300 konnej 1.6T z napedem na 4 kola a jedynie nudne przednionapedowe Polo GTI. Polo 1.6T AWD moglo by stac sie kultowym autem jak kiedys Lancia Delta Integrale, Subaru Impreza czy Mitsubishi Lancer EVO. Te auta byly bowiem drogowymi ersjami rajdowych bestii a nie ich ubogimi uposledzonymi kuzynami.

  • ioio123

    Oceniono 35 razy 27

    nie wiem po co robili specjalnie 2500 szt. - przecież to zwykłe polo z napędem na przód za 150.000pln (?) dla porównania Peugeot 208GTi kosztuje 80.000 i ma 200KM (0-100 6,8 a nie 6,4 - ale przy 70.000 zł różnicy można sobie podarować albo podkręcić i będzie to samo), lub 180 tys. kosztuje A45 AMG - 330KM 0-100 4,5s.
    Nie rozumiem VW.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX