240 KM i 1,5 l/100 km w nowym Audi

W 2014 roku w sprzedaży pojawi się Audi A3 Sportback e-tron, czyli hybryda typu plug-in, której osiągi robią niemałe wrażenie
240 KM i 1,5 l/100 km w nowym Audi W 2014 roku w sprzedaży pojawi się Audi A3 Sportback e-tron, czyli hybryda typu plug-in W 2014 roku w sprzedaży pojawi się hybryda typu plug-in Audi A3 Sportback e-tron. Hybrydowy napęd generuje moc 240 KM i zużywa średnio 1,5 l benzyny na 100 km Hybrydowy napęd Audi A3 Sportback e-tron generuje moc 240 KM i zużywa średnio 1,5 l benzyny na 100 km. W trybie jazdy elektrycznej zasięg auta wynosi do 50 km. Silnik TFSI wydłuża go o kolejne 890 km. Jednostkę tę zamontowano w pozycji przesuniętej o kilka centymetrów w prawo - patrząc w kierunku jazdy - tak, by zrobić miejsce dla komponentów instalacji wysokiego napięcia. Jak zapewnia Audi, nie wpłynęło to na precyzję prowadzenia "A-trójki". Mając na uwadze duży zasięg w trybie jazdy elektrycznej, wynoszący do 50 km, wysoce prawdopodobne wydaje się, że wielu kierowców będzie tylko sporadycznie korzystało z silnika spalinowego. Ten aktywuje się dopiero przy gwałtownym, silnym naciśnięciu pedału gazu, również podczas ruszania przy dużym obciążeniu. Dlatego konstruktorzy zastosowali w nim szereg rozwiązań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa. Zmodyfikowano m.in. gładzie cylindrów i pierścieni tłokowych oraz czujnik mierzący jakość oleju. Zatankowana "pod korek" i naładowana w pełni hybryda Audi może pokonać bez zatrzymywania aż 940 km. To sporo, biorąc pod uwagę fakt, że auto pozostaje kompaktem o sportowym zacięciu. Łączna moc układu hybrydowego wynosi 240 KM, a maksymalny moment obrotowy równy jest 350 Nm. Pozwala to przyspieszać do setki w 7,6 s i rozpędzać się maksymalnie do 222 km/h.

Wybrano najbardziej wartościowe marki na świecie. Oto wyniki

Hybrydowy napęd Audi A3 Sportback e-tron generuje moc 240 KM i zużywa średnio 1,5 l benzyny na 100 km. W trybie jazdy elektrycznej zasięg auta wynosi do 50 km. Silnik TFSI wydłuża go o kolejne 890 km. Jednostkę tę zamontowano w pozycji przesuniętej o kilka centymetrów w prawo - patrząc w kierunku jazdy - tak, by zrobić miejsce dla komponentów instalacji wysokiego napięcia. Jak zapewnia Audi, nie wpłynęło to na precyzję prowadzenia "A-trójki".

Mając na uwadze duży zasięg w trybie jazdy elektrycznej, wynoszący do 50 km, wysoce prawdopodobne wydaje się, że wielu kierowców będzie tylko sporadycznie korzystało z silnika spalinowego. Ten aktywuje się dopiero przy gwałtownym, silnym naciśnięciu pedału gazu, również podczas ruszania przy dużym obciążeniu. Dlatego konstruktorzy zastosowali w nim szereg rozwiązań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa. Zmodyfikowano m.in. gładzie cylindrów i pierścieni tłokowych oraz czujnik mierzący jakość oleju.

Zatankowana "pod korek" i naładowana w pełni hybryda Audi może pokonać bez zatrzymywania aż 940 km. To sporo, biorąc pod uwagę fakt, że auto pozostaje kompaktem o sportowym zacięciu. Łączna moc układu hybrydowego wynosi 240 KM, a maksymalny moment obrotowy równy jest 350 Nm. Pozwala to przyspieszać do setki w 7,6 s i rozpędzać się maksymalnie do 222 km/h.

Starsze egzemplarze tego modelu Audi to już klasyki. Można je mieć za kilka tys. zł

Auto trafi do salonów w 2014 roku. Ceny są na razie nieznane.